مهارت‌آموزی هفت هزار دانش‌آموز فارسی در تابستانه مهارت امسال

رئیس اداره آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس گفت: هفت هزار دانش‌آموز فارسی با شرکت در طرح تابستانه مهارت، در دو سطح مهارت‌آموزی و کارآموزی، آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل ازایرنا، نخستین دوره تابستانه مهارت امسال به منظور عمل به وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی آموزش فنی و حرفه‌ای و استفاده مغتنم دانش‌آموزان از فرصت تعطیلات و بویژه با محوریت دانش‌آموزان کم بضاعت در سراسر فارس برگزار شد.

محمدکاظم شمس در این باره گفت: در قالب این طرح از ۱۵ تیر تا نیمه شهریور ماه ۶۰۰ دوره آموزشی مهارتی در فارس برگزار شد.

وی با بیان اینکه این طرح‌ به رشد خلاقیت، نوآوری و کسب مهارت‌های کسب و کار منطبق با ظرفیت‌های واقعی اشتغال موجود در جامعه کمک می‌کند، افزود: دانش‌آموزان با شرکت در این دوره‌های مهارتی کوتاه مدت بهتر می‌توانند مسیر تحصیلی و شغلی آینده خود را ترسیم کنند.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس با بیان اینکه طرح تابستانه مهارت سه‌ساله است گفت: دانش‌آموزی که از شرکت در دوره‌های امسال تابستانه مهارت جاماندند می‌توانند در سال‌های آینده از این امکان استفاده کنند و دانش‌آموزانی که امسال در این دوره‌های مهارتی حضور یافتند می‌توانند در سال‌های آینده از دوره‌های تکمیلی یا دیگر دوره‌ها استفاده کنند.

IT در صدر علاقمندی دانش‌آموزان فارس

وی به رغبت‌سنجی و استعدادسنجی دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله پیش از شرکت در دوره‌های آموزشی تابستانه مهارت اشاره و بیان کرد: این دوره‌ها در چهار خوشه صنعت، شامل دوره‌هایی مانند برقکاری، جوشکاری، الکترونیم، برق خورشیدی، روباتیک، هوش مصنوعی و کامپیوتر، تعمیر تلفن همراه و سرویس وسایل سرمایشی، خوشه خدمات و مشاغل خدماتی مانند خیاطی، عکاسی، خلاقیت در عکاسی، دکوراسیون داخلی و کمک‌های اولیه، خوشه فرهنگ و هنر مانند انواع صنایع دستی، گوهر تراشی و گوهر شناسی و خوشه کشاورزی و مشاغل سز مانند پرورش گیاهان دارویی، آپارتمانی و تراریوم برگزار شد که رشته‌های IT، خلاقیت در عکاسی و پرورش گیاهان آپارتمانی و تراریوم بیشترین استقبال را از سوی دانش‌آموزان فارسی داشت.

شمس در ادامه گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس ۳۰۰ کارگاه دولتی و یک‌هزار و ۱۰۰ آموزشگاه خصوصی دارد و دوره‌های آموزشی تابستانه مهارت در بخش دولتی به صورت ۱۰۰ درصد رایگان و در بخش خصوصی با تخفیف ۵۰ درصدی ارائه شد.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس یادآور شد: طرح تابستانه مهارت که با تفاهم هفت‌جانبه آموزش فنی و حرفه‌ای، آموزش و پرورش، کمیته امداد، تعاون، کار و رفاه و اجتماعی، دانشگاه آزاد، بسیج سازندگی و صدا و سیما از امسال اجرا شد، در ۲ گروه سنی ۱۲-۱۵ سال و ۱۵-۱۸ سال برگزار می‌شود و تا ۲ سال آینده نیز ادامه دارد.

کد خبر: 63695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =