پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان بهزیستی همدان

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان از پرداخت ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه خوداشتغالی و مشاغل خانگی در دولت سیزدهم برای مددجویان زیر پوشش بهزیستی استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مرتضی حیدری با بیان این مطلب گفت: مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه خوداشتغالی و مشاغل خانگی طی ۲ سال گذشته رشد ۳۰۰ درصدی داشته و این در حالی است که این میزان تسهیلات در دولت قبل ۷۰۰ میلیارد ریال بود.

وی به ایجاد اشتغال برای سه هزار و ۶۲۵ نفر از مددجویان زیرپوشش بهزیستی این استان در دو سال فعالیت دولت سیزدهم اشاره و بیان کرد: پرداخت تسهیلات خوداشتغالی یکی از اولویت‌های مهم سازمان در راستای ایجاد اشتغال و ارائه خدمات به مددجویان است و این اقدامات با هدف توانمندسازی جامعه هدف و ایجاد زمینه مناسب خودکفایی و استقلال مالی مددجویان انجام می‌شود.

حیدری ادامه داد: در بحث مشاغل خوداشتغالی، مددجویانی که جواز کسب و مدارک فنی کسب می‌کنند به هر شکل ممکن در حوزه اشتغال شروع به کار کنند، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند.

پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به کارفرمایان

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه کارفرمایان همدانی با جذب مددجویان بهزیستی از تسهیلات ویژه بهره‌مند می‌شوند گفت: تسهیلات ویژه با هدف افزایش انگیزه اجتماعی کارفرمایان بخش‌های غیردولتی در به کارگیری و جذب نیروی انسانی از بین جامعه هدف بهزیستی پرداخت می‌شود.

حیدری بیان کرد: در همین راستا و با هدف حمایت از اشتغال معلولان و مددجویان بهزیستی، به کارفرمایانی که نسبت به جذب نیروی کار از جامعه معلولان و مددجویان زیرپوشش بهزیستی براساس قانون کار اقدام کنند، به ازای هر نیروی جذب شده ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با سود چهار درصد پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به چشم‌انداز و ظرفیت کارآفرینی مددجویان استان همدان در سال جاری گفت: سازمان بهزیستی با پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویان و معلولانی که با استفاده از تسهیلات کارفرمایی مشغول به کار شده‌اند، نقش قابل توجهی در ایجاد اشتغال پایدار برای گروه‌های هدف دارد.

حیدری افزود: بهزیستی برای امرار معاش مددجویان و تامین معاش خانواده بهزیستی به عنوان متولی این افراد آسیب دیده با تمام توان و ظرفیت پای کار است و تمام همت خود را به کار می‌برد تا مددجویان بتوانند از تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند شوند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده حدود یک سوم جمعیت استان همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی بهره می‌برند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر: 63722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =