پرداخت بیش از ۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان بهزیستی سبزوار

رئیس اداره بهزیستی سبزوار از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به ارزش ۸ میلیارد تومان به ۶۳ نفر از مددجویان بهزیستی این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، مرضیه کیانی با بیان این مطلب گفت: در زمینه پرداخت کمک‌هزینه بیمه سهم خویش‌فرمایی و کارفرمایی به ۷۵ نفر از جامعه هدف بهزیستی، تسهیلاتی به ارزش ۱۴۳ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد این تسهیلات به معلولان اختصاص داده شده است، بیان کرد: پرداخت تسهیلات در بخش‌های خدمات، کشاورزی و دامداری انجام شده است.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار با بیان اینکه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها کند و آهسته پیش می‌رود گفت: سال گذشته تسهیلات وام اشتغال، ۴۹ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان برای ۴۰۶ نفر پرداخت شده است. مبلغ پرداخت حق بیمه کارفرمایی و خویش‌فرمایی ۸۰۰ میلیون تومان بوده که به ۱۰۳ نفر نیز پرداخت شده است.

وی افزود: سال گذشته برای ۳۰۳ نفر از معلولان تسهیلات اشتغال‌زایی به ارزش ۳۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت شده که از این تعداد ۲۳۵ نفر آقا و ۶۸ نفر خانم بوده است.

کیانی با اشاره به اینکه ۷۶ درصد اشتغال ایجادی مختص معلولان است، افزود: میزان اشتغال ایجادی در سال گذشته برای معلولان ۳۰۳ نفر و در سال جاری ۴۴ نفر است.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار بیان کرد: طی سه ماهه اول امسال هیچ‌گونه اعتباری وجود نداشته و از سه ماهه دوم اعتبار وام تخصیص داده شده و معرفی به بانک‌ها و پرداختی‌ها انجام گرفته است؛ لذا تا پایان سال جاری با تخصیص اعتبارات و پرداخت به موقع بانک‌ها مشابه سال گذشته به تعداد بیشتری از مددجویان و معلولین، تسهیلات پرداخت خواهد شد.

کد خبر: 63723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =