پرداخت تسهیلات به بازنشستگان از سوی بانک رفاه کارگران در قالب خدمات غیرحضوری

بانک رفاه کارگران به منظور حمایت از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تسهیلات قرض‌الحسنه به صورت غیرحضوری به این جامعه هدف سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کند و این موضوع نشان‌دهنده حمایت ویژه این بانک از اقشار تحت پوشش این نهاد بیمه‌ای است.

به گزارش آتیه آنلاین، بانک رفاه کارگران متعلق به سازمان تأمین اجتماعی برای ارائه تسهیلات به افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری جدی دارد زیرا با همکاری سازمان نسبت به پرداخت تسهیلات به این جامعه هدف اقدامات جدی از سوی این بانک انجام می‌شود.

اسماعیل لله‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران اخیرا گفته است که براساس قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی تا پایان سال جاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی این بانک به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان پرداخت می‌شود.

پرداخت ۳۴ هزار فقره وام به بازنشستگان در شهریور

لله‌گانی همچنین به پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی به جامعه هدف سازمان تأمین اجتماعی در شهریور سال جاری اشاره کرد و افزود: ارزش این میزان تسهیلات به بازنشستگان و مستمری‌بگیران بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بوده است.

او ادامه داد: تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی به افراد واجد شرایط از میان جامعه هدف سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است و این میزان وام قرض‌الحسنه به صورت غیرحضوری و بدون حضور در شعبه و حتی بدون ضامن به این افراد تحت پوشش سازمان برنامه‌ریزی و پرداخت شد.

چهار میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش تأمین اجتماعی

تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌ای به ۶۰ درصد کل بازنشستگان کشور خدمات بیمه‌ای، درمانی، بازنشستگی و پرداخت حقوق و مستمری ارائه می‌دهد و این اقشار بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از خدمات همه‌جانبه سازمان بهره‌مند هستند.

اکنون چهار میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته از خدمات این سازمان برخودار هستند که با افراد تحت تکفل خود به حدود هفت میلیون نفر می‌رسند که این گروه‌ها شامل بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان به صورت ماهانه و موردی، تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت تأمین اجتماعی را دریافت می‌کنند.

بزرگ‌ترین بانک اجتماعی کشور در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه

مدیرعامل بانک رفاه کارگران با اشاره به عملکرد درخشان این بانک در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در سال گذشته گفت: بیش از ۱۵۹ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی به مبلغ بالغ بر ۱۹ هزار میلیارد ریال پرداخت شد.

اسماعیل لله‌گانی با اشاره به اینکه این تسهیلات در قالب همکاری مشترک سازمان تأمین اجتماعی، بانک رفاه کارگران و کانون عالی بازنشستگان، پرداخت می‌شود، افزود: اقدامات بانک رفاه کارگران به عنوان بزرگ‌ترین بانک اجتماعی کشور در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، با هدف ایفای نقش موثر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی انجام می‌شود.

پرداخت ماهانه ۴۰ هزار میلیارد تعهدات به افراد تحت پوشش

براساس داده‌های آماری موجود تأمین اجتماعی به صورت ماهانه ۴۰ هزار میلیارد تومان و سالانه ۴۶۰ هزار میلیارد تومان بابت این تعهدات به افراد تحت پوشش خدمات ارائه می‌دهد.

یکی از این تعهدات سازمان تأمین اجتماعی در قبال بازنشستگان و مستمری‌بگیران، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه است که در سال‌های اخیر به صورت ویژه به این افراد ارائه می‌شود، البته در دولت سیزدهم رقم این تسهیلات در سه مرحله از ۵ میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان تغییر کرد.

به همین منظور سازمان تأمین اجتماعی در قالب قراردادی با بانک رفاه کارگران نسبت به پرداخت تسهیلات به این جامعه هدف پرداخت می‌کند که در سال جاری تاکنون دو مرحله ثبت‌نام اعطای تسهیلات انجام شده و در هر مرحله برنامه‌ریزی برای پرداخت ۴۰ هزار فقره از این وام قرض‌الحسنه بوده است.

پرداخت تسهیلات بازنشستگان به زودی

محمد اسدی، رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز درباره تسهیلات بازنشستگان این سازمان گفته است: در ۲ مرحله حدود ۸۰ هزار برای دریافت وام ۲۰ میلیونی ثبت‌نام کرده‌اند که وام ۴۰ هزار نفر واریز شده و برای ۴۰ هزار بازنشسته دیگر طی روزهای آینده واریز می‌شود.

اسدی با اشاره به میزان وام‌های پرداختی به بازنشستگان تأمین اجتماعی افزود: وام بازنشستگان ۱۲ میلیون تومان بود که در سال گذشته ۲۱۳ هزار بازنشسته تأمین اجتماعی این وام را دریافت کنند. این میزان وام امسال به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت و کسانی که پیشتر این وام را دریافت نکرده‌اند می‌توانند برای دریافت آن به صورت غیرحضوری ثبت‌نام کنند.

جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی با جامعه آماری بیش از ۴۶ میلیون نفر، حدود ۵۳ درصد از جمعیت کشور را شامل می‌شوند و این نهاد بیمه‌ای بدون دریافت مبلغی تحت عنوان منابع دولتی در راستای اجرای تعهدات بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی به افراد تحت پوشش اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

کد خبر: 63741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =