نرخ مالیات واحدهای تولیدی ۷ درصد کاهش یافت

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی نرخ مالیات واحدهای تولیدی ۷ درصد کاهش یافت.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سبحانیان، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه افزایش اطلاعات، افزایش در میزان وصول را در پی دارد، گفت: امروز اطلاعات فعالان اقتصادی بیش از هر زمان دیگر در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دارد و به همین جهت برای عملکرد سال ۱۴۰۱ مالیاتی که از حوزه اصناف و مشاغل وصول کردیم به موجب اظهار خود این افراد و همچنین تبصره ماده ۱۰۰ در مجموع سه برابر سال گذشته بوده است.

دکتر سبحانیان اراده سازمان امور مالیاتی کشور را در توسعه و گسترش چتر مالیاتی بدون فشار بر بخش شناسنامه‌دار تولید عنوان کرد و افزود: در سال ۹۹ حدود دو میلیون و ۹۰۰ هزار اظهارنامه و تبصره ماده ۱۰۰ داشتیم که در حال حاضر این رقم به دو برابر و در حدود شش میلیون رسیده است.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر کاهش ۷ درصدی نرخ مالیات واحدهای تولیدی گفت: این اقدام جزء سیاست‌ها و فعالیت‌های حمایتی مهم سازمان امور مالیاتی از بخش مولد اقتصاد به حساب می‌آید.

او با بیان اینکه باید مثل همه جای دنیا به سمت مالیات بر مجموع درآمد اشخاص برویم، تصریح کرد: بر این اساس و به منظور کاهش فشار مالیاتی بر شرکت‌ها، لایحه کاهش نرخ مالیات شرکت‌ها به ۱۵ درصد در دولت تدوین شده و مراحل نهایی آن در دست اجراست و به زودی به مجلس خواهد رفت.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از احیای ماده ۳۹ احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور با پیگیری سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد و افزود: از این پس واحدهای تولیدی می‌توانند برای واردات تجهیزات و ماشین‌آلات خط تولید، حقوق گمرکی را با چک و تضامین لازم پرداخت کنند.

دکتر سبحانیان ارائه آموزش‌های لازم درخصوص استقرار پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان هم در سطح ادارات امور مالیاتی و هم در سطح مؤدیان را الزامی دانست و افزود: شناخت کافی نسبت به مقوله قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و کسب آموزش‌های لازم در این خصوص باعث می‌شود تا با یک شیب منطقی و ملایم به سمت اجرای کامل این قانون پیش برویم.

کد خبر: 63751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =