غربالگری اضطراب ۶۵۰ کودک بروجردی توسط بهزیستی

رییس بهزیستی بروجرد گفت: ۶۵۰ کودک پنج تا ۶ ساله این شهرستان در یکسال گذشته با هدف شناسایی زودهنگام اضطراب در طرح غربالگری مورد سنجش قرار گرفتند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، کرم رضا پیردایه با بیان این مطلب گفت: طرح غربالگری اضطراب از جمله طرح‌های تشخیصی است که همواره توسط بهزیستی انجام می‌شود و از بین ۶۵۰ کودک مورد ارزیابی گرفته ۱۱۵ کودک پنج تا ۶ ساله دارای اضطراب تشخیص داده شدند.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف شناسایی زودهنگام اضطراب کودکان، ارجاع به موقع جهت مداخلات تخصصی و افزایش اطلاعات والدین درباره پیشگیری از اضطراب کودکان انجام می‌شود، افزود: والدین برای تشخیص اختلال فرزندان خود می‌توانند به مراکز مثبت زندگی بهزیستی و پیش دبستانی‌ها مراجعه کنند.

پیردایه بیان کرد: راه دیگر برای ارزیابی کودکان از نظر تشخیص اختلال اضطراب مراجعه به سامانه moshavereh.behzisti.gov.ir است و والدین اطلاعات فرزندان خود را ثبت و نتیجه را همان موقع از سامانه دریافت می‌کنند.

رییس بهزیستی بروجرد با اشاره به اینکه برای والدین سامانه فعال است، ادامه داد: مراجعه حضوری به مراکز برای شرکت در طرح غربالگری اضطراب از اوایل شهریور آغاز می‌شود.

مشاوره اضطراب برای برای افراد با دهک پایین رایگان است

وی یادآور شد: در صورت نیاز به مشاوره اضطراب و درمان افراد به مرکز مشاوره اضطراب ارجاع داده می‌شوند و برای افراد با دهک پایین مشاوره و درمان به صورت رایگان است.

پیردایه گفت: شایع‌ترین اختلالات دوران کودکی اختلال اضطرابی است، در صورت بی‌توجهی و تشخیص ندادن به موقع و درمان نشدن تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می‌یابد و موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد و یا منجر به افسردگی و سوء مصرف مواد مخدر می‌شود.

سامانه غربالگری اضطراب همواره در دسترس والدین است و خانواده‌های دارای کودک پنج و ۶ ساله می‌توانند با مراجعه به سامانه مرتبط نسبت به ثبت‌نام کودک خود و تکمیل پرسشنامه مربوطه اقدام کنند، پس از تکمیل پرسشنامه نتیجه غربالگری به والدین اعلام می‌شود تا در صورت لزوم و داشتن علائم در کودکان به مراکز مشاوره و پس از آن به روانپزشک معرفی شوند.

کد خبر: 63816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =