کاهش ۱۹ درصدی حوادث ناشی از کار در لرستان

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از کاهش ۱۹ درصدی حوادث ناشی از کار در استان به دنبال نظارت‌های مستمر و بازرسی از واحدهای اقتصادی استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، فرهاد ناصری‌نیا با بیان اینکه مهمترین وظیفه وزارت کار صیانت از نیروی کارگری به ویژه در بحث ایمنی و بهداشت کار است گفت: امروزه پیشگیری از حوادث ناشی از کار، هدف نهایی در بازرسی‌ از بنگاه‌های اقتصادی به شمار می‌رود که می‌تواند در کاهش هزینه‌های اضافی ناشی از حوادث موثر باشد و از سویی دیگر به دلیل منافع بلندمدت اقتصادی و اجتماعی از جمله حفظ نیروی کار، قدرت تولید و کیفیت، باعث ایجاد انگیزه در کارفرمایان و ایجاد امنیت شغلی می‌شود.

وی به افزایش بازرسی‌ها از نقاط و واحدهای پرخطر در استان اشاره کرد و افزود: طی ۵ ماهه نخست سال جاری بازرسان کار این اداره کل یک هزار و ۶۶۶ مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی پرخطر انجام دادند که این بازرسی‌های تخصصی منجر به کاهش ۱۹ درصدی حوادث کارگری نسبت به مدت مشابه در سال قبل شده است .

سرپرست اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی لرستان واحدهای تولیدی و کارگری را از حساس‌ترین فضاهای جامعه عنوان کرد و گفت: بازرسان کار در این برهه اقتصادی باید با ورود به موقع در بنگاه‌های اقتصادی استان و حل مسائل حقوق و دستمزد و ایمنی کار و حفاظت فنی، مانع بروز مشکلات برای این قشر زحمتکش شوند.

ناصری‌نیا با تاکید بر اهمیت بازرسی کار و جایگاه ویژه بازرسان کار در تحقق آرمان‌ها و اهداف وزارت متبوع بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط بازرسان کار در آگاهی نیروی انسانی نسبت به عوامل تهدید کننده در کار و شناسایی مکان‌های ناایمن در کارگاه‌ها، طی ۵ ماهه نخست امسال سه هزار و ۴۶۰ مورد بازرسی موردی و ادواری برنامه‌ریزی شده از واحدهای اقتصادی سطح لرستان انجام دادند.

وی افزود: بازرسان کار علاوه بر نظارت‌های روتین که از طریق بازرسی از کارگاه ها صورت می‌گیرد موارد، نظارت غیرمستقیم بر واحد از طریق استقرار مسئول ایمنی در کارگاه‌ها، توجه به نظارت بر تشکیل و فعالیت کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار، نظارت بر عمکرد ایمنی پیمانکاران از طریق صدور صلاحیت ایمنی پیمانکاری، توجه و نظارت بر آموزش ایمنی کارگران و کارفرمایان از طریق مراجع ذی‌صلاح، نظارت بر رعایت استانداردهای تجهیزات و ماشین‌آلات و اخذ تأییدیه‌های لازم از مراجع ذی‌صلاح را برای کاهش حوادث ناشی از کار انجام می‌دهند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: در این راستا در ۵ ماهه امسال ۷۹ جلسه کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در واحدهای اقتصادی سطح استان برگزار شده و الزمات رعایت موارد ایمنی و حفاظت بهداشت کار تاکید شده است .

ناصری‌نیا با تاکید بر نقش مؤثر برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی ایمنی و بهداشت کار در کاهش حوادث ناشی از کار، بیان کرد: در سال گذشته، ۶ هزار و ۹۱۲ نفر ساعت برنامه آموزشی برای کارفرمایان و کارگران واحدهای اقتصادی استان لرستان برگزار شده ‌است.

کد خبر: 63878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =