تحقق بیش از  ۴۲ درصدی تعهد اشتغال در استان خوزستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از تحقق ۴۲ درصدی تعهد ایجاد اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان، صبح روز یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲، سیزدهمین شورای اشتغال استان خوزستان به ریاست علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان و با حضور اصغر رشنودی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان و دبیر شورای اشتغال استان و سایر مدیران کل دستگاه های اجرایی عضو این شورا در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان با ارائه گزارشی از وضعیت ایجاد اشتغال محقق شده دستگاه‌های اجرایی استان در سامانه رصد اشتغال سال ۱۴۰۲ گفت: در سامانه رصد اشتغال در استان خوزستان ۴۲ درصد از تعهد ایجاد اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی محقق شده است. در این بین ۱۹ دستگاه اجرایی در استان خوزستان بالای ۵۰ درصد اشتغال تعهد شده خود را تاکنون محقق کرده‌اند و ۲۰ دستگاه نیز زیر میانگین محقق شده قرار دارند که مکلف هستند هرچه سریعتر نسبت به تعهد خود اقدام کنند.

دبیر شورای اشتغال بیان کرد: در برش شهرستانی اشتغال نیز شهرستان‌های خرمشهر، آغاجاری، هویزه و اندیمشک موفق شده‌اند بیش از ۵۰ درصد از تحقق ایجاد اشتغال خود را محقق کنند.

رشنودی تاکید کرد: سامانه رصد اشتغال مهمترین اولویت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است و ما به جد به دنبال تحقق اشتغال تعهد شده در استان هستیم.

استاندار خوزستان نیز در این نشست مهارت‌آموزی را یک رکن اساسی در ایجاد اشتغال دانست و گفت: صنایع بزرگ و آموزشگاه‌های استان باید به سمت تربیت نیروی ماهر بروند و از این طریق مشکلات خود را برطرف کنند.

استاندار خوزستان توجه به مشاغل خانگی را یکی از راه‌های ایجاد اشتغال پایدار دانست و گفت: از آنجا که بخش زیادی از جمعیت کشور در روستاها است باید با پرداخت تسهیلات لازم و برطرف کردن مشکلات، مشاغل خانگی را در روستاها رونق داد.

حسینی محراب افزود: میزان تعهد اشتغال استان باید به صورت واقعی محقق و دستگاه‌های اجرایی بررسی‌های لازم را در این باره انجام دهند.

وی گفت: در جلسات شورای اشتغال باید از کارآفرینان استان دعوت و مشکلات آنها بیان شود همچنین محصولات شرکت‌های دانش بنیان و سایر موسسات باید در بازارهای خارجی عرضه شود.

کد خبر: 63902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =