پرداخت مطالبات مراکز درمانی با رویکرد سلامت‌محوری بازنشستگان صندوق بازنشستگی

صندوق بازنشستگی کشوری که اولویت و راهبرد اصلی برنامه‌های خود را موضوع سلامت و درمان بازنشستگان قرار داده اکنون با پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد مسیری را برای رفاه بیشتر افراد بازنشسته و حقوق‌بگیر خود فراهم کرده است.

به گزارش آتیه آنلاین، ‌ نعمت‌الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مجموع اولویت نخست این صندوق را موضوع درمان و سلامت بازنشستگان عنوان کرده و گفته است: هیچ بازنشسته‌ای نباید دغدغه هزینه‌های درمان داشته باشد. همین مسئله و رویکرد صیانت از حقوق بازنشستگان و حمایت‌های درمانی آنان در این صندوق را نشان می‌دهد.

یکی از مهمترین موضوعات در راستای حمایت از بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری با جامعه آماری یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفری، ‌رویکرد توجه به حوزه درمانی و وضعیت سلامتی این گروه از افراد تحت پوشش صندوق است که در دولت سیزدهم به عنوان راهبرد اصلی این نهاد بیمه‌ای محسوب شده است.

پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد و برقراری ۲ نوع بیمه تکمیلی اختیاری نقش اثربخشی در راستای حمایت همه‌جانبه از بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری دارد که صندوق در این مدت به این موضوعات توجه جدی داشته تا نقش‌آفرینی خوبی در زمینه کمک به موضوع رفاه، درمان و سلامت این گروه‌های هدف داشته باشد.

پرداخت ۲۳۵۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی

در راستای تحقق این مسئله، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به پرداخت یک هزار و ۳۰ میلیارد تومان در چند روز اخیر بابت مطالبات خدمات مراکز درمانی طرف قرارداد و طرح جبران هزینه خسارت درمان بازنشستگان کشوری اشاره کرده و گفت: از آغاز سال‌جاری تاکنون در مجموع مبلغ ۲۳۵۰ میلیارد تومان بابت مطالبات مراکز درمانی و طرح جبران هزینه خسارت درمان بازنشستگان کشوری پرداخت شده است.

او ادامه داد: با پرداخت این مبالغ همه مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد با شرکت کارگزار طرح جبران هزینه خسارت درمان بازنشستگان تا این تاریخ پرداخت شد. طبق قرارداد بین صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت آتیه‌سازان حافظ و با پرداخت این مطالبات، هیچ مرکز درمانی طرف قرارداد بهانه‌ای را برای ارائه ندادن خدمت به بازنشستگان کشوری نخواهد داشت.

وظیفه صندوق بازنشستگی خدمت به بازنشستگان

صندوق بازنشستگی کشوری یکی از مهمترین وظایف خود را خدمت به بازنشستگان می‌داند و اکنون حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته از خدمات این نهاد بیمه‌گر بهره‌مند هستند که ۶۰ درصد بازنشستگان از مجموعه وزارت آموزش و پرورش به شمار می‌روند.

به همین منظور صندوق بازنشستگی کشوری برای ایفای این وظیفه و تکلیف ذاتی خود، ‌ نیازمند سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسب برای توجه کردن به مقوله‌های معیشت، ‌ درمان و رفاه حال آنان است که البته در این زمینه نیازمند همکاری همه مسئولان این مجموعه است. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین درباره این موضوع اضافه کرد: همه امکانات و ظرفیت‌های صندوق بازنشستگی متعلق به بازنشستگان است و همه باید برای رفع دغدغه‌های بازنشستگان تلاش کنیم و هیچ منتی نیز وجود ندارد و خدمت صادقانه و درست به بازنشستگان، وظیفه تک‌تک مدیران و کارکنان صندوق است.

پوشش گسترده بیمه طلایی برای کاهش هزینه‌های درمانی بازنشستگان

یکی دیگر از اقدامات موثر صندوق بازنشستگی کشوری برای حمایت در حوزه سلامت و درمان بازنشستگان موضوع پوشش گسترده و فراگیر بیمه طلایی برای این جامعه هدف است تا از این طریق بخشی از هزینه‌های درمانی این افراد کاهش یافته و آنان بتوانند از خدمات پزشکی با کیفیت بهتر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور بهره‌مند شوند.

صندوق بازنشستگی کشوری برای حمایت از حوزه درمان و سلامت بازنشستگان دو طرح اختیاری بیمه تکمیلی را برنامه‌ریزی کرده است که طرح بیمه تکمیلی عمر و حادثه در قالب سه پوشش طلایی، نقره‌ای و برنزی میزان حق بیمه‌ مشخصی تعیین شده که بازنشستگان برای بهره‌مندی از طرح طلایی ۵۵ هزار تومان، ‌ نقره‌ای ۳۳ هزار تومان و برنزی ۲۰ هزار تومان به صورت ماهانه باید پرداخت کنند.

در طرح طلایی، ‌ پوشش غرامت فوت به علت غیرحادثه ۵۰ میلیون تومان، برای غرامت فوت به علت حادثه ۱۰۰ میلیون تومان و غرامت روزانه بستری در مراکز درمانی مجاز دراثر حادثه ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است. طرح نقره‌ای نیز پوشش غرامت فوت به علت غیرحادثه ۳۰ میلیون تومان، برای غرامت فوت به علت حادثه ۶۰ میلیون تومان و غرامت روزانه بستری درمراکز درمانی مجاز دراثر حادثه نیز ۷۵ هزار تومان مشخص شد.

در طرح برنزی بیمه تکمیلی عمر و حادثه صبا پوشش غرامت فوت به علت غیرحادثه ۲۰ میلیون تومان و برای غرامت فوت به علت حادثه ۴۰ میلیون تومان است و غرامت روزانه بستری در مراکز درمانی مجاز دراثر حادثه ۵۰ هزار تومان است.

ارائه خدمات جدید جبران هزینه خسارت درمان بازنشستگان و وظیفه‌بگیران یکی دیگر از اقدامات صندوق بازنشستگی با سرانه هر نفر ۲۰۵ هزار تومان بود که این طور به طور کامل اختیاری است، البته صندوق برای حفظ کارمت بازنشستگان و با توجه به نیاز درمانی آنان به بخش درمانی این طرح را در کنار طرح اصلی قرارداد جبران هزینه خسارت درمان اجرایی کرده است.

در حال حاضر براساس داده‌های آماری صندوق بازنشستگی کشوری تا پایان بهار سال جاری، ‌تعداد بازنشستگان، ‌ازکارافتادگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش به حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر افزایش یافته است که یک میلیون و ۳۲۸ هزار نفر از آنان بازنشسته هستند. بیشترین آمار در استان تهران با ۳۲۵ هزار و ۸۳ نفر کمترین آمار در جامعه آماری بازنشستگان و حقوق‌بگیران صندوق مربوط به ایلام با ۱۳ هزار و ۹۲۴ نفر است.

طبق این آمارها، ‌۳۴ درصد از افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری را زنان و ۶۶ درصد را مردان تشکیل می‌دهند. وزارت آموزش و پرورش نیز بیش از ۶۲ درصد از بازنشستگان و حقوق‌بگیران صندوق را به خود اختصاص داده است.

کد خبر: 63953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =