کاهش ۷۱ درصدی آمار حوادث ناشی از کار استان یزد در شش ماهه نخست سال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۷۱ درصدی آمار حوادث ناشی از کار در استان هستیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و ایمنی، مانور سراسری از کارگاه‌های پر خطر همزمان با سراسر کشور در استان یزد نیز برگزار شد.

محمدرضا فلاحتی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه ۱۰ اکیپ بازرسی در سطح استان دوشنبه ۴ مهرماه در مانور شرکت کردند گفت: ۵۸ درصد حوادث اتفاق افتاده استان مربوط به بخش صنعت و تولید، ۱۸.۵ درصد مربوط به بخش ساختمان، ۸.۵ درصد مربوط به سایر فعالیت‌های خدمات عمومی و اجتماعی و ۵.۶ درصد مربوط به بخش معدن است

وی افزود: در بخش صنعت فعالیت‌های زیر گروه تولید سایرمحصولات کانی غیرفلزی (که عمدتاْ کارگاه های کاشی و سرامیک استان را شامل می شود)، تولیدفلزات و محصولات فلزی، تولید منسوجات، تولید کاغذ و محصولات کاغذی، صنایع موادغذایی و آشامیدنی بیشترین آمار حوادث را دارا هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی علت اصلی بروز حوادث ناشی از کار در استان را عدم نظارت بر کارگاه توسط کارفرما، دستگاه بدون حفاظ یا دارای نقض فنی برشمرد و افزود: آمار حوادث ناشی از کار استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ به میزان ۹/۳۴ درصد کاهش داشته است. در شش ماهه اول سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۷۱ درصدی آمار حوادث ناشی از کار در استان هستیم.

وی بیان کرد: در سطح کشور در سال ۱۴۰۱ حوادث ناشی از کار در مقایسه با سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۴ درصد کاهش یافته است. میزان آسیب‌های شغلی منجر به فوت نیز در سال ۱۴۰۱ به نسبت یک سال قبل بیانگر کاهش ۱۱ درصدی این حوادث است.

فلاحتی تاکید کرد: بازرسی از کارگاه‌های پرخطر از جمله کارگاه‌های ساختمانی، معدنی و صنایع پرخطر در استان در اولویت بازرسی قراردارد و تلاش می‌شود با افزایش ۵۰ درصدی بازرسی از کارگاه‌های پرخطر نسبت به سال قبل نظارت بر عملکرد ایمنی این گونه کارگاه‌ها افزایش داشته باشد.

وی در پایان افزود: در سال گذشته تعداد ۴۰۲ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در استان وجود داشته و در سال جاری نیز به منظور مشارکت کارگران در ایمنی کارگاه‌ها، افزایش ۲۰ درصدی کمیته‌های حفاظت و ایمنی در کارگاه‌ها به عنوان برنامه‌های تحولی اداره بازرسی این اداره کل به جد پیگیری می‌شود.

کد خبر: 64093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =