بررسی وضعیت حفاظت فنی و بهداشت کار واحدهای تولیدی، اقتصادی و کارگاهی هرمزگان

مانور سراسری ایمنی در کارگاه‌های پرخطر و بررسی وضعیت حفاظت فنی و بهداشت کار واحدهای تولیدی، اقتصادی و کارگاهی هرمزگان امروز برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان، مجتبی معین وزیری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان بیان کرد: این مانور یک روزه، به مناسبت فرارسیدن هفتم مهرماه روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی برگزار شد و در آن اعضای کارگروه ارتقای ایمنی به همراه بازرسان کار نسبت به انجام بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی اقدام کردند.

وی افزود: اعضای کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار واحدهای اقتصادی و تولیدی نیز با حضور در محیط‌های کارگاهی، نواقص غیر ایمن را شناسایی و اقدامات مربوط به رفع نواقص احتمالی را انجام می‌دهند.

معین وزیری گفت: در اجرای طرح از تعداد ۸۲۱ کارگاه ساختمانی در سطح استان بازرسی شده است که تعداد ۸۰۶ ابلاغیه رفع نقص صادر و تعداد ۲۶ کارفرمای متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۱۵ ساختمانی ناایمن بر اساس ماده ۱۰۵ قانون کار تعطیل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: این مانور در شهرستان‌های استان انجام شد و در صورت ناایمن بودن کارگاه بر اساس ماده ۱۰۵ قانون کار از فعالیت آن جلوگیری می‌شود.

وی افزود: نظارت بر حسن اجرای مقررات حفاظت فنی و بهداشت کار و صیانت نیروی انسانی و منابع مادی کشور در این کارگاه‌ها و همچنین پیشگیری از حوادث و بیماری‌های ناشی از کار، حفظ و ارتقای سلامتی کارگران و سالم سازی محیط کار بر عهده کمیته‌ حفاظت فنی و بهداشت کار است.

در ۶ ماهه اول امسال‌ سه هزار و ۱۰۲ مورد بازرسی درباره نظارت برحسب اجرای قانون کار و آیین‌نامه های شورای حفاظت فنی توسط بازرسان کار انجام شد که از این تعداد یک هزار و ۴۴۴ مورد بازرسی مربوط به کارگاه‌های پرخطر است.

کد خبر: 64095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =