ترویج مهارت‌آموزی در مازندران، از پرداخت تسهیلات تا آموزش‌های رایگان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: ترویج مهارت‌آموزی با آموزش‌های رایگان و پرداخت تسهیلات جزو برنامه اساسی مسوولان برای ایجاد اشتغال پایدار است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، سید حسین درویشی گفت: این طرح‌ها شامل‌ ۸۴ واحد آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای با سرمایه‌گذاری ۵۶۷ میلیارد ریالی بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید که بخش عمده این واحدها امروز در شهرستان قائمشهر است.

وی با اشاره به حضور اثربخش بخش خصوصی در توسعه مهارت‌آموزی و دسترسی بهینه مردم و کارجویان به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت:‌ همچنین در ماه‌های اخیر سه مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی با سرمایه‌گذاری صنایع و صنوف استان با هزینه ۴۵ میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: جوارکارگاهی مرکزی است که از لحاظ تجهیزات آموزشی مستقل از جریان خط تولید بوده و هر واحد به تنهایی یا چند واحد به اشتراک می‌توانند آن را تأسیس و اداره کنند و مرکز آموزش بین‌کارگاهی مرکزی است که آموزش‌های عملی آن در خط تولید واحد صنعتی انجام می‌شود.

درویشی همچنین از افتتاح پنج رشته جدید در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان با جذب ۸۳ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رئیس جمهور به استان با هدف مهارت آموزی مشاغل جدید خبر داد و افزود: این رشته‌های جدید شامل انرژی خورشیدی، هوشمندسازی ساختمان، ‌هوش مصنوعی، ‌پرینتر سه بعدی است.

وی بیان کرد :‌۸۰ رشته آموزشی شامل چهار هزار حرفه در مراکز دولتی و خصوصی آموزش فنی و حرفه ای مازندران آموزش داده می شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران در ادامه گفت:‌ تا پیش از روی کارآمدن دولت سیزدهم تعداد آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای مازندران ۷۵۰ واحد بود که این رقم اکنون به یک هزار و ۸۷۹ واحد فعال افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه به طور متوسط برای راه‌اندازی هر آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای پنج تا ۱۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری صورت گرفته است گفت:‌ ورود این میزان سرمایه‌گذاری به حوزه آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای استان زمینه‌ساز نونوار شدن فضاهای آموزشی شده و بر روند کیفی‌سازی آموزش‌ها نیز تاثیر داشته است.

کد خبر: 64097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =