۳۷ هزار سیستان و بلوچستانی دوره‌های مهارت‌آموزی را فرا گرفتند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان از شرکت بیش از ۳۷ هزار نفر در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در ۶ ماهه نخست سالجاری خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، جلیل شهریاری در این باره گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۳۷ هزار نفر در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در استان شرکت کردند که ۱۹ هزار و ۴۶ نفر در مراکز دولتی و ۱۸ هزار و ۲۴۳ نفر در مراکز بخش خصوصی آموزش دیدند.

وی عملکرد نفر ساعت آموزشی را چهار میلیون و ۳۴۳ هزار نفر ساعت در دو بخش آموزش اعلام کرد و افزود: دو میلیون و ۸۰۶ هزار نفر ساعت در بخش دولتی و یک میلیون و ۵۳۶ هزار نفر ساعت در آموزشگاه‌های خصوصی آموزش دیدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان متناسب‌سازی آموزش‌های مهارتی با نیاز بازار کار و ظرفیت‌های استان را مهم دانست و بیان کرد: آموزش‌های مهارتی هدفمند در راستای بازار کار و مطابق با ظرفیت‌های استان از جمله برنامه‌های این اداره‌کل در استان است.

وی ارتباط با اصناف را جزو اولویت‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: نتایج اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار بیانگر آن است که در مجموع دو هزار و ۴۲۵ نفراز جوانان متقاضی کار در استان، مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار را تجربه کرده‌اند.

شهریاری بیان کرد: توسعه بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذار در حوزه توسعه مهارت‌آموزی در سیستان و بلوچستان نیز در اولویت کاری بوده که از ابتدای سال تاکنون ۲۸ آموزشگاه آزاد مهارت آموزی افتتاح شده است.

وی بیان کرد: واگذاری فضاها و ظرفیت‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی و شرکای اجتماعی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان جهت مولدسازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید مهارت‌آموزی در دستور کار اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قرار دارد.

کد خبر: 64141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =