افتتاح ساختمان جدید درمانگاه تخصصی چناران با حضور مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی

همزمان با سفر مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی کشور به خراسان رضوی، ساختمان جدید درمانگاه تخصصی چناران افتتاح شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان خراسان رضوی، در چهل‌وپنجمین سفر استانی میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی، ساختمان جدید درمانگاه تخصصی تامین‌اجتماعی چناران در مراسمی با حضور مهدی شفیعی ، مدیرکل و علی رضازاده، مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان وجمعی از مسئولان محلی افتتاح شد.

کار ساخت درمانگاه تخصصی تامین‌اجتماعی چناران که بهره‌برداری از آن در آخرین روز از هفته دفاع مقدس آغاز شد، از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ آغاز و در مدت زمان ۲۷ ماه در زمینی به مساحت ۴۱۲۰ متر در دو طبقه ساخته شده است. این پروژه با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان در حوزه عمرانی و ۲۲ میلیارد تومان در حوزه تجهیزاتی ساخته شده و مجموع ساخت و تجهیز آن ۶۷ میلیارد تومان بوده است.

میرهاشم موسوی در مراسم افتتاح این درمانگاه تخصصی که با حضور حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی استانداری خراسان رضوی، حسین امامی‌راد، نماینده مردم چناران و گلبهار در مجلس شورای اسلامی، محسن مهابادی، فرماندار چناران و حجت‌الاسلام مظفر تاجی، امام جمعه چناران برگزار شد، گفت: درحال حاضر در سازمان تامین‌اجتماعی ۵۷ پروژه درمانی در حال ساخت و ۱۱۵ پروژه در حال بررسی و طراحی داریم و بیمارستان‌های در حال ساخت سازمان، از پروژه‌های مهم توسعه ظرفیت نظام سلامت کشور هستند که ما در این بخش به دنبال آن هستیم که کم برخورداری برخی مناطق را پوشش دهیم.

وی افزود: در مرکز درمانی تخصصی چناران امیدواریم با حمایت و مساعدت مسئولان محلی، نیروی انسانی متخصص را تقویت کنیم و با ارائه خدمات مطلوب به بیمه‌شدگان، بتوانیم رضایت مخاطبان را جلب کنیم.

موسوی ادامه داد: توسعه خدمت در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه درمان و سلامت در دولت سیزدهم و از سوی ریاست جمهوری و نیز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد تأکید بوده است و برنامه‌های تحولی متعددی برای توسعه خدمات در سازمان تامین‌اجتماعی در این دوره مدیریتی در حال پیگیری است.

۷۳ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی افزود: درحالی‌که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۲۰ درصد از جمعیت ۳۰ میلیونی کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی بودند، درصد پوشش بیمه‌های اجتماعی در حال حاضر به ۷۳ درصد جمعیت ۸۵ میلیونی کشور توسعه یافته است. همچنین با تأکید رئیس‌جمهور دولت انقلابی سیزدهم، همه اقشار فاقد بیمه درمان در این دولت تحت پوشش بیمه درمان قرار گرفته‌اند و نسبت پوشش بیمه درمان در کشور حدود ۱۰۰ درصد جمعیت کشور است.

موسوی افزود: در سازمان تامین‌اجتماعی در حال حاضر حدود ۴۶ میلیون نفر تحت پوشش خدمات سازمان هستند و با توجه به اینکه کل جمعیت برخی کشورهای جهان به ۵ میلیون نفر هم نمی‌رسد، می‌توان گفت که معادل جمعیت بیش از ۹ کشور جهان، تحت پوشش این سازمان هستند.

تادیه ۲۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تامین‌اجتماعی در دولت سیزدهم

وی با اشاره به افزوده شدن بیش از ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت نظام سلامت کشور در دولتی سیزدهم و نیز یادآوری برخی دستاوردهای اقتصادی دولت، گفت: دستاوردهای سازمان تامین‌اجتماعی در این دولت نیز بسیار مهم و پررنگ بوده است و تادیه ۲۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تامین‌اجتماعی در این دولت آن هم در قالب سهام شرکت‌های با وضعیت مطلوب، بی‌سابقه بوده است.

تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی انباشته تامین‌اجتماعی به نظام بانکی

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی همچنین افزود: در گذشته در سازمان شاهد آینده‌سوزی در قالب اسقراض بی‌رویه از نظام بانکی برای پرداخت تعهدات سازمان بودیم اما با راهبردهای تحولی پیگیری شده در این دولت و بهبود شرایط منابع، در حال حاضر به آینده‌سازی و تضمین تعهدات آتی سازمان می‌اندیشیم. در سال گذشته ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی انباشته سازمان به نظام بانکی که از دوره قبل بر زمین مانده و سازمان را به اَبَربدهکار نظام بانکی تبدیل کرده بود، تسویه شد که در تاریخ کشور و تأمین‌اجتماعی، این حجم از تسویه بدهی بانکی بی‌نظیر بوده است.

جذب بالغ بر ۲ میلیون بیمه‌شده جدید

وی همچنن گفت: در ۲.۵ سال گذشته با جذب بالغ بر ۲ میلیون بیمه‌شده جدید، منابع پایداری در حد ۴۹ هزار میلیارد تومان به منابع سازمان افزوده شده که اگر اقدامات تحولی و حمایت دولت مردمی و مجلس انقلابی نبود و این دستاوردها رقم نمی‌خورد و کماکان تعهدات ماهانه سازمان از مسیر استقراض از نظام بانکی تأمین می‌شد، شاهد تحمیل هزینه‌ای ۶۷ هزار میلیارد تومانی به سازمان بودیم.

موسوی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران گفت: همه دستاوردهای دولت سیزدهم و سازمان تامین‌اجتماعی در این دولت، با تبعیت از مدل مدیریت جهادی دفاع مقدس حاصل شده است و همکاران ما در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی برای حل چالش‌های بزرگی مانند ناترازی منابع و مصارف، با روحیه جهادی، استوارانه و با فداکاری و ایثار، به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت و تلاش کرده‌اند.

کد خبر: 64165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =