ارزآوری ۴۰ میلیون دلاری تعاونی‌های مازندران در سال جاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از پرداخت ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی‌های مازندران در سال گذشته خبر داد و گفت: تعاونی‌های استان امسال ۴۰ میلیون دلار ارزآوری داشتند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی باقری میزان ارزآوری حاصل از صادرات تعاونی‌های مازندران در سال ۹۹ را در مجموع ۲۳.۵ میلیون دلار اعلام و بیان کرد: این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۲۴.۶ و در سال جاری نیز به ۴۰ میلیون دلار افزایش یافته است.

وی افزود: اقلام و محصولات تولیدی تعاونی‌های مازندران به کشورهای حوزه خلیج‌فارس، ترکیه، عراق، افغانستان، آذربایجان، روسیه، امارات، پاکستان، بحرین، ژاپن، نیجریه و اربیل عراق صادر می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: با هدف توسعه‌ روستایی و توجه به ایجاد اشتغال در مناطق محروم و افزایش درآمد روستاییان در سال گذشته ۵۴ و در سالجاری نیز تاکنون ۱۶ تعاونی راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران و بنیادهای برکت و علوی و ۷۰ تعاونی روستایی و توسعه روستایی با بیش از یکهزار و ۴۰۰ نفر عضو در راستای گسترش سرمایه‌گذاری تعاونی‌ها در مناطق محروم و روستایی در این استان تشکیل‌ شده است که در این بخش شاهد رشد ۷۰ برابری نسبت به گذشته هستیم.

پرداخت تسهیلات به تعاونی‌های مازندران

باقری با بیان اینکه تسهیلات پرداختی به تعاونی‌ها با حمایت دولت سیزدهم افزایش قابل ملاحظه‌ای داشت گفت: میزان تسهیلات پرداختی به تعاونی‌های مازندران در سال ۱۳۹۹ به میزان ۵۳ میلیارد ریال بود که این میزان در سال ۱۴۰۰ به ۲۱۸ میلیارد ریال افزایش‌ یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، افزایش تسهیلات پرداختی به تعاونی‌ها را بیانگر توجه ویژه دولت سیزدهم در راستای حمایت همه جانبه از این تشکل‌های مردمی عنوان و بیان کرد: در سایه این حمایت‌ها، تعاونی‌های روستایی زیادی نیز در این استان تشکیل و راه‌اندازی شده است.

وی با بیان این که در دولت مردمی سیزدهم شاهد افزایش بی‌سابقه تشکیل تعاونی‌های روستایی در مازندران هستیم، افزود: با توجه به محوریت مردم در فعالیت‌های تعاونی، مردمی‌سازی فعالیت‌های اقتصادی را در کنار بخش تعاون در دستور کار قرار داده‌ایم

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی ثبت شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران مشغول فعالیت و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یک‌هزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف‌کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولیدکنندگان با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.

کد خبر: 64439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =