خراسان جنوبی، رتبه دوم کشور در کاهش نرخ بیکاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی، در بهار امسال رتبه دوم کاهش نرخ بیکاری کشور را از آن خود کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، غلامرضا اشرفی با اشاره به ثبت پنج هزار و ۵۹۵ فرصت شغلی توسط دستگاه‌های اجرایی استان در سامانه رصد در سال جاری گفت: در حال حاضر ۳۰ دستگاه اجرایی خراسان جنوبی در زمینه تحقق اشتغال استان مشارکت دارند و به صورت مستمر عملکرد خود را در سامانه رصد ثبت می‌کنند.

وی به طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایر اشاره و بیان کرد: تاکنون در این زمینه سه هزار و ۱۶۱ طرح با پرداخت چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در خراسان جنوبی اجرا شده‌ است. با پرداخت این تسهیلات پیش‌بینی می‌شود برای هفت هزار و ۴۷۰ نفر در استان اشتغال ایجاد شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری استان در سال جاری گفت: نرخ بیکاری از ۷.۸ درصد در بهار سال گذشته به ۵.۸ درصد در بهار امسال کاهش یافت و خراسان جنوبی در این زمینه رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

وی افزود: خراسان جنوبی در زمینه تحقق اشتغال در سطح کشور پیشتاز بوده‌ و امسال هم تلاش ما این است که بالاتر از درصد تعهد در سامانه رصد شغل ثبت کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی به صادرات تعاونی‌های استان در نیمه نخست امسال اشاره و بیان کرد: در این مدت هفت میلیون و ۵۶۷ هزار و ۸۷۵ دلار میزان صادرات تعاونی‌ها بوده‌ است.

وی با بیان اینکه این مقدار صادرات از ۱۱ شرکت تعاونی در ۶ شهرستان به صورت مستقیم و غیرمستقیم انجام شد گفت: فرش، عسل، زرشک، مغزدانه و اقلام غیرنفتی از جمله اقلام صادراتی تعاونی‌های استان است که از شهرستان‌های نهبندان، طبس، قاینات، بیرجند و سرایان به خارج از کشور صادر شد.

اشرفی افزود: محصولات تعاونی‌های استان به کشورهای آفریقای جنوبی، امارات، عمان، ژاپن، قطر و روسیه صادر شده است.

کد خبر: 64447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =