صدور رای سه هزار دادخواست کارگری در لرستان

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: چهار هزار و ۶۸۰ دادخواست کارگری طی نیمه نخست امسال در مراجع تشخیص استان به ثبت رسید که سه هزار مورد از این دادخواست‌ها منجر به صدور رای شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، فرهاد ناصری نیا، بیان کرد: امسال با مشاوره و راهنمایی‌های لازم توسط کارشناسان مراجع رسیدگی به دادخواست ها ۴۰ درصد آرا از طریق سازش، صادر و اختلافات حل و فصل شده است.

وی همچنین به کاهش زمان رسیدگی دادخواست‌های واصله در مراجع تشخیص و حل اختلاف اشاره کرد و افزود: این مهم با افزایش تعداد هیات‌های تشخیص و حل اختلاف به ۲ برابر، افزایش جلسات مراجع رسیدگی در تمامی شهرستان‌های استان و اعزام کارشناسان خبره به برخی شهرستان محقق شد و میانگین رسیدگی به این دادخواست‌ها طی نیمه نخست امسال به ۱۹ روز کاهش یافت.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: اختلافات فردی بین کارفرما و کارگر ناشی از اجرای مقررات قانون کار و سایر مقررات تبعی، موافقت‌نامه های کارگری و یا پیمان‌های دسته جمعی است که در راستای اجرایی کردن این قانون، اداره روابط کار لرستان با ۱۸ هیات تشخیص و ۲۲ هیات حل اختلاف فعالیت می‌کند.

فرهادی نیا بیان کرد: اختلافات بین کارگر و کارفرما باید در محیط کار و از طریق تفاهم و توافق حل و فصل شود و بهترین تصمیم توافق خواهد بود که در نهایت موجب جلوگیری از سرگردانی مراجعان، کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و تسریع در حل اختلاف خواهد شد.

سه هزار تعاونی با اشتغال بیش از ۳۰ هزار نفر در لرستان فعالیت دارند.

کد خبر: 64448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =