حرکت بورس بر روی لبه تیغ

بورس تهران در معاملات روز ‌دوشنبه «هفدهم مهر ماه» با رشد بیش از ۴ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با افزایش ۴.۴۷۰ واحدی به کانال دو میلیون و ۵ هزار واحدی وارد شد. شاخص کل هم وزن نیز با افت ۲.۲۵۶ واحدی در محدوده ۶۸۰.۹۸۶ واحدی قرار گرفت.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران،۶.۷ میلیارد ورقه سهم طی ۳۲۷ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۴ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌ گذاری تامین اجتماعی و ذوب آهن اصفهان بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای پتروشیمی پارس، بانک پاسارگاد و معدنی و صنعتی گل گهر بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز در معلاملات امروز با نزول ۳۳ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گفت. در فرابورس نیز،۷ میلیارد ورقه سهم طی ۱۹۵ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای بیمه پاسارگاد، گروه انتخاب الکترونیک آرمان، سرمایه‌گذاری مس سرچشمه و توسعه مولد نیروگاهی جهرم بیشترین تاثیر منفی و سرمایه‌ گذاری مالی سپهر صادرات، پلیمر آریاساسول، پتروشیمی تندگویان، ایران خودرو دیزل و پویازرکان آق‌دره بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس داشتند.

این درحالیست که با افت ۱.۴۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۳.۵ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۴۵۵ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۳۸ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند. به لحاظ چارتی و تکنیکالی نیز با شکسته‌شدن ناحیه حمایتی دو میلیون و شصت هزار واحدی، این مثبت‌ها می‌توانند حکم پولبک را داشته باشند و تا زمانیکه دوباره در بالای محدوده شکسته شده شاخص کل بورس تثبیت نکند، کار بورس گره خواهد خورد، به نوعی می‌توان گفت در حال حاضر بورس بر روی لبه تیغ در حال حرکت است.

کد خبر: 64474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =