۵۰ هزار بازنشسته تأمین اجتماعی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند

علی‌اصغر بیات، عضو هیأت‌مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در سال جاری ۵۰ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش این سازمان در راستای اجرای طرح کرامت رضوی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

بیات در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: اجرای طرح کرامت رضوی و اعزام بازنشستگان به مشهد مقدس به عنوان یکی از طرح‌های اولویت‌دار این سازمان در راستای حفظ کرامت مستمری‌بگیران محسوب می‌شود و این طرح برای بهره‌مندی از خدمات معنوی و زیارتی برنامه‌ریزی شده است.

او ادامه داد: این طرح زیارتی از سال‌های گذشته در راستای استفاده بازنشستگان و مستمری‌بگیران از این سفر معنوی هدف‌گذاری شده است تا از این طریق افرادی که تاکنون به مشهد مقدس اعزام نشده‌اند به این شهر برای زیارت امام رضا (ع) اعزام شوند.

نخستین گروه از بازنشستگان به مشهد مقدس اعزام شدند

عضو هیأت‌مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی گفت: اولین اعزام طرح کرامت رضوی بازنشستگان از هفته‌های گذشته آغاز شده است.

او بیان کرد: با توجه به اینکه هدفگذاری این است که ۵۰ هزار نفر از طرح کرامت رضوی در راستای اعزام بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی استفاده کنند، تلاش این سازمان بر اجرای دقیق این طرح تا پایان سال جاری برنامه‌ریزی شد.

به گفته بیات، سال گذشته نیز حدود ۵۰ هزار نفر از افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر به این سفر معنوی برای زیارت امام رضا (ع) اعزام شدند.

او ادامه داد: طرح کرامت رضوی از سال ۱۳۹۳ به صورت جدی برای اعزام بازنشستگان و مستمری‌بگیران به سفر معنوی مشهد مقدس و زیارت امام هشتم (ع) شروع شده است.

بیات اضافه کرد: البته در طول دو سال شیوع کرونا طرح کرامت رضوی به طور موقت تعطیل و اجرایی نشد و سال گذشته این طرح دوباره زمینه اجرایی پیدا کرد.

ثبت‌نام غیرحضوری برای اجرای طرح کرامت رضوی

عضو هیأت‌مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی گفت: اجرای طرح کرامت رضوی در سال‌جاری نیز با آغاز ثبت‌نام از طریق کانون‌های بازنشستگان در همه شهرستان‌ها به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد تا بازنشستگان به صورت رایگان از خدمات این سفر بهره‌مند ‌شوند.

بیات ادامه داد: در راستای اجرای این طرح زمینه زیارت امام هشتم (ع) و تشرف به مشهد مقدس برای بازنشستگان همه استان‌های کشور فراهم شده است.

اکنون چهار میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر از خدمات سازمان تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند که این نهاد بیمه‌ای در سال گذشته ۴۶۰ هزار میلیارد تومان بابت تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت در بخش‌های سه‌گانه درمانی، بیمه‌ای و بازنشستگی هزینه کرد.

کد خبر: 64513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =