خروج پول از بورس و حرکت آن به بازار طلا و ارز

 روز شنبه «۲۲ مهرماه» شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۸ هزار واحدی در محدوده دو میلیون واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با افت ۱۸.۲۸۹ واحدی در مرز کانال دو میلیون واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با نزول ۱۰.۶۸۰ واحدی در محدوده ۶۸۰ هزار واحدی قرار گرفت.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۸.۷ میلیارد ورقه سهم طی ۳۰۲ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۵.۶ هزار میلیارد تومان داد و ستد قرار شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، پالایش نفت بندرعباس، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران، معدنی و صنعتی گل گهر و پالایش نفت تهران بیشترین تاثیر منفی و نمادهای فروشگاههای زنجیره ای افق کوروش، بیمه ملت و سیمان فارس و خوزستان بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز در معلاملات امروز با افت ۳۴۹ واحدی در محدوده ۲۴ هزار واحدی قرار گفت. در فرابورس نیز، ۵.۶ میلیارد ورقه سهم طی ۱۷۳ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۱۰ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، ایران خودرو دیزل، پلیمر آریا ساسول، گروه انتخاب الکترونیک آرمان، فولاد هرمزگان جنوب، صنعتی مینو و سرمایه‌گذاری صبا تامین بیشترین تاثیر منفی و پویازرکان آق‌دره و برق و انرژی پیوندگستر پارس بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس داشتند.

خروج پول از بورس شدت گرفت

این درحالیست که با رشد ۵۰۰ میلیارد تومانی نسبت به روز کاری قبل، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۳.۲ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۶۳۴ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۱۴۰ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

به وضوح می‌توان روی تابلوهای معاملاتی خروج پول‌ها از بازار سرمایه، چه سهام، چه صندوق درآمد ثابت و حرکت آنها به سمت سایر بازارها از جمله سکه و دلار را مشاهده کرد. از سویی شاخص کل بورس فعلا زیر یک حمایت شکسته شده است و تا وقتی دوباره حمایت خود را پس نگیرد، روند نوسانی و فرسایشی نیز کماکان ادامه خواهد داشت.

رشد ارزش معاملات هم با توجه به منفی عمیق سهم‌ها زیاد قابل توجه نبود و باید دید فردا بازار متعادل می‌ماند یا باز هم فروشندگان سهم‌ها را به سمت منفی‌های بالا سوق می‌دهند.

کد خبر: 64613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =