انجام غربالگری رایگان سرطان‌های روده بزرگ و پستان برای بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی گیلانی

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان گیلان از انجام غربالگری رایگان سرطان‌های روده بزرگ و پستان برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان، حسین ابراهیمی با اعلام اینکه امکان غربالگری رایگان بیمه‌شدگان سازمان برای دو سرطان شایع در مراکز درمانی سازمان تامین‌اجتماعی فراهم شده گفت: کلیه مراحل غربالگری از ابتدا تا انتها در مراکز درمانی مدیریت درمان انجام می‌پذیرد.

وی افزود: برای افرادی که علائم مبنی بر خطر ابتدا به دو سرطان سینه و روده بزرگ را دارند، پایش و پیگیری‌های لازم شروع می‌کنیم و کلیه آزمایشات در حد توان در سازمان تامین‌اجتماعی و مابقی در مراکز خارج از سازمان انجام می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه افراد مشکوک نیز می‌توانند از ویزیت‌های تخصصی از جمله فوق تخصص گوارش و متخصص زنان استفاده کنند گفت: کلیه ویزیت‌ها در مراکز درمانی ملکی تامین‌اجتماعی استان انجام خواهد شد.

ابراهیمی اعلام کرد: غربالگری سرطان سینه برای زنان بالای ۴۵ سال و سرطان روده بزرگ برای آقایان و زنان بالای ۵۰ سال است .

وی بیان کرد: هزینه‌های آزمایشات متفاوت است به عنوان مثال آزمایش اولیه تشخیص سرطان روده بزرگ حدود ۴۰۰ هزار تومان هزینه دارد که در مراکز درمانی تامین‌اجتماعی استان ۱۰۰ درصد رایگان است.

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان دارای ۲ بیمارستان و ۱۳ مرکز درمانی ملی در سطح استان است.

کد خبر: 64631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =