ایجاد اشتغال برای ۳۹۰ مددجو توسط بهزیستی خراسان شمالی

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال ۳۹۰ شغل توسط این سازمان حمایتی در استان برای جامعه هدف ایجاد شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محسن توحیدی مقدم با بیان اینکه اشتغال هزار و ۳۲۰ مددجو در سال‌جاری توسط این نهاد حمایتی در خراسان شمالی تعهد شده است گفت: در ۶ ماهه نخست امسال برای ۳۹۰ نفر اشتغال ایجاد شد و مابقی نیز تا پایان سال در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته از محل تبصره ۱۶ و سهم کارفرمایان برای ایجاد اشتغال مددجویان اختصاص یافت که با این میزان اعتبار برای یک‌هزار و ۵۱۸ نفر در بخش‌های مختلف اشتغالزایی شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی بیان کرد: تعداد زیادی پرونده اشتغال در بانک‌های عامل این استان وجود دارد که با جذب تسهیلات برای معلولان زیر پوشش این سازمان حمایتی و سایر افراد تحت حمایت شغل ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: مددجویان این نهاد در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات صاحب شغل شدند.

توحیدی مقدم با بیان اینکه بیش از ۱۱۴ هزار نفر زیر پوشش این سازمان حمایتی در استان قرار دارند افزود: از این تعداد ۲۵ هزار و ۳۴۳ نفر معلول و این افراد دارای معلولیت‌های جسمی و حرکتی، بینایی، شنیداری، روانی مزمن و صوت و گفتار هستند.

وی گفت: مددجویان در زمینه‌های مختلف توانایی ایجاد اشتغال را دارند اما تلاش می‌شود با توجه به رشته تحصیلی و مهارت شغل‌های جدیدی نیز به آنان معرفی شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی بیان کرد: اینک تلاش می‌شود تا با ایجاد شغل برای خانواده‌های گروه هدف درآمد پایدار ایجاد کنیم که در این راستا نیاز به مشارکت و کمک خیران است.

وی با بیان اینکه توانمندسازی جامعه هدف یکی از اهداف مهم سازمان بهزیستی است، گفت: در همین راستا تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان واجد شرایط پرداخت می‌شود و علاوه بر این از دیگر اقدامات بهزیستی در حمایت از اشتغال مددجویان، پرداخت حق بیمه کارفرمایان است به این صورت که اگر یک کارفرما فردی از جامعه هدف بهزیستی را مشغول به کار کند، سهم بیمه آن پرداخت می‌شود.

توحیدی مقدم افزود: این اقدامات با هدف ایجاد زمینه مناسب خودکفایی و استقلال مالی مددجویان انجام می شود.

وی با بیان اینکه طرح های اشتغال‌زایی و حمایتی تاثیر بسزایی در جامعه به ویژه برای اقشار آسیب‌پذیر دارد یادآور شد: ایجاد اشتغال پایدار مددجویان، مهمترین وظیفه بهزیستی و اولویت برنامه‌های این سازمان است.

تبصره ۱۶ نیز به منظور کمک به توسعه اشتغال دانش‌بنیان و صنایع خلاق از طریق حمایت از ارتقا، توسعه زیرساخت‌ها و افزایش فروش محصولات دانش‌بنیان از محل منابع بند (ب) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و از طریق معرفی به بانک‌های عامل قابل اعطا است که نرخ سود این وام‌های قرض‌الحسنه با کارمزد حداکثر چهار درصد است.

۱۱۴ هزار و ۳۵۱ نفر از جمعیت استان یک میلیون نفری زیر پوشش این نهاد قرار دارند که نیازمند توجه حمایت‌های بیشتر در حوزه‌های مختلف به ویژه مسکن هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال‌شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت استان در روستاها سکونت دارند.

کد خبر: 64669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =