۱۰ پروژه بیمه‌ای تأمین اجتماعی در دست ساخت است

سازمان تأمین اجتماعی با حدود ۴۷ میلیون بیمه شده و مستمری‌بگیر تحت پوشش نیازمند اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای برای ارائه بهتر خدمات به همه گروه‌های هدف است به همین منظور اکنون ۱۰ پروژه بیمه‌ای در این نهاد بیمه‌گر در دست ساخت است.

به گزارش آتیه آنلاین، اکنون سازمان تأمین اجتماعی در ۵۵۸ شعب بیمه‌ای خدمات خود را به ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه شده اصلی و یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارگاه فعال ارائه می‌دهد که گسترش خدمات این نهاد بیمه‌گر نیازمند اجرای طرح‌های عمرانی بیشتر برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به افراد تحت پوشش است.

با توجه به اینکه سازمان تأمین اجتماعی در دولت سیزدهم رویکرد مطلوب عدالت‌محوری و اجرای عدالت را برنامه اصولی خود تعیین کرده است در همین راستا در این دوره توسعه خدمات بیمه‌ای و عمرانی در برنامه این نهاد بیمه‌گر قرار گرفته است تا بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران بتوانند به بهترین شیوه خدمات خود را دریافت کنند.

در دولت سیزدهم برنامه‌های عملیاتی در راستای حمایت از سازمان تأمین اجتماعی صورت گرفته است و یکی از این مسایل توجه به طرح‌های عمرانی در بخش بیمه‌ای و درمانی در راستای ارائه خدمت بهتر به افراد تحت پوشش است زیرا تنها در این دوره مدیریتی حدود ۲ میلیون بیمه شده جدید به این سازمان افزوده شد.

۲۵ هزار مترمربع فضای بیمه‌ای در دست ساخت است

براساس جدیدترین آمارهای سازمان تأمین اجتماعی، این نهاد بیمه‌گر توسعه خدمات در بخش بیمه و درمان را به عنوان اولویت خود قرار داده است و با توجه به رویکرد مثبت دولت سیزدهم به حوزه تأمین اجتماعی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در بخش بیمه‌ای و رفاهی هفت پروژه عمرانی با ۱۹ هزار مترمربع زیربنا افتتاح شد.

همچنین با توجه به اینکه رویکرد عدالت‌محوری سازمان تأمین اجتماعی بر گسترش خدمات به ویژه در مناطق کمتر برخوردار است به همین منظور۱۰ پروژه بیمه‌ای با زیربنای ۲۵ هزار مترمربع و۲ پروژه رفاهی با زیربنای ۱۵ هزار مترمربع در حال ساخت است.

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز پیشتر به اجرای و در دست ساخت بودن طرح‌های عمرانی در این نهاد بیمه‌ای اشاره کرد و گفت: اکنون ۵۷ پروژه عمرانی مانند درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های تخصصی و فوق‌تخصصی در استان‌های مختلف در دست ساخت است.

موسوی ادامه داد: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم برای ارائه بهتر خدمات به همه آحاد جامعه، اکنون ۱۵۰ طرح عمرانی در تأمین اجتماعی در حال طراحی و توسعه قرار دارد.

او افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال جاری ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه در راستای توسعه زیرساخت درمانی در بخش‌های عمرانی این سازمان هزینه خواهد شد. البته این اعتبار در آغاز فعالیت دولت سیزدهم رقم چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه عمرانی بود که این موضوع نشان می‌دهد که دولت رویکرد مثبتی نسبت به حوزه درمانی و بیمه‌ای سازمان دارد.

هزینه حدود ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای طرح‌های عمرانی تاکنون

داده‌های آماری سازمان تأمین اجتماعی در تارنمای تأمین من نشان می‌دهد که کل بودجه عمرانی که برای پروژه‌های بیمه‌ای و درمانی و رفاهی با تعداد ۵۳ پروژه با زیربنای ۳۰۵ هزار مترمربع تاکنون هزینه شده، بیش از ۶۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

هچنین در سال گذشته برای اجرای طرح‌های عمرانی سازمان تأمین اجتماعی در سه بخش تعیین شده درمانی، بیمه‌ای و رفاهی ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود و در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۳۲ پروژه در این سازمان افتتاح شد.

سازمان تأمین اجتماعی با توجه به اینکه ۵۳ درصد جامعه را تحت پوشش دارد، برای ارائه خدمات درمانی و بیمه‌ای نیازمند توسعه این مراکز است در همین راستا به دنبال جذب اعتبارات بیشتر برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در همه استان‌های کشور در راستای اجرای عدالت است.

کد خبر: 64691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =