تحقق رویکرد تحولی حوزه فرهنگی تامین اجتماعی 

"محسن تقیانی" مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت :حوزه فعالیت فرهنگی و اجتماعی شرکت‌ها و موسسات تابعه در دوره جدید مدیریتی ظرف بیش از یک سال و نیم اخیر به عنوان یک رویکرد تحولی جدید دنبال شده است. 

به گزارش آتیه آنلاین، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی امروز سه‌شنبه ۲۵ مهرماه در جریان اولین نشست رابطان فرهنگی و اجتماعی شرکت‌ها و موسسات تابعه سازمان تامین‌اجتماعی بیان کرد: نشست امروز در راستای هم‌افزایی شرکت‌ها و موسسات تابعه در راستای توسعه اقدامات فرهنگی و اجتماعی شکل گرفته است. در این نشست همچنین بازخورد فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی این شرکت‌ها و موسسات در بازه زمانی یک سال و چندماه اخیر ارائه می‌شود.
تقیانی ادامه داد: همینطور در نشست امروز در راستای دستور کار نشست، برنامه‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی نیز مطرح خواهد شد. بسیار خرسندیم که موسسه فرهنگی و هنری آهنگ آتیه به عنوان یکی از بازوان اصلی فرهنگی و رسانه‌ای سازمان تامین‌اجتماعی، میزبانی اولین نشست از سلسله جلسات حوزه رابطین فرهنگی را عهده‌دار شدند.
وی همچنین اضافه کرد :شناخت ظرفیت‌های شرکت‌ها و موسسات تابعه تامین اجتماعی در راستای اقدامات فرهنگی بسیار موثر خواهد بود و این مهم توسعه فعالیت‌های فرهنگی را موجب خواهد شد.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت : وضعیت اکنون فرهنگی جهان و کشور ما دچار تلاطم است و خانواده‌ها و افراد جامعه با این شرایط دست به گریبانند. تمرکز دشمن ما بر ازهم پاشیدن بنیان خانواده است و دلیل آن تاثیرپذیری همه مسائل فرهنگی و اجتناعی از خانواده است. نقطه قوت در کشور ما در واقع همین نظام خانواده است و تا وقتی قوام نظام خانواده را داشته باشیم، امکان ضربه زدن دشمن به کشور ما وجود ندارد.
او بیان کرد : نگاه حال حاضر به حوزه فرهنگی در واقع یک نگاه حداقلی و ساده‌اندیشانه است و اما نگاه ما به این حوزه، جدی و زیربنایی است و اقدامات این حوزه بر شاخص‌های مختلف سازمان، موسسات و شرکت‌ها اثرگذار است.
تقیانی تاکید کرد: رشد انگیزه‌های کارکنان و تبعیت از لوگوهای رفتارهای مناسب، دیگر موراد مرتبط با سازمان و ارائه خدمات را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در حوزه تمامی کارکنان و مراجعان به شرکت‌ها و موسسات تابعه تامین اجتماعی امکان انجام امورات فرهنگی وجود دارد.
وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی سیاست‌های مختلف نظیر؛ توسعه فعالیت‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف، تعمیق و تمرکز بر فعالیت‌های خاص و اثرگذار نظیر فعالیت‌های قرآنی و کتابخوانی، خانواده‌محوری و استفاده از همه ظرفیت‌ها است.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد : درحوزه‌های آموزش و گردشگری جامعه بازنشستگان و کارکنان سازمان تامین اجتماعی تدوین و طراحی اقدامات مختلف فرهنگی انجام شده است.
تقیانی در ادامه توضیح داد : برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها و جلسات فرهنگی، برنامه‌های آموزشی و مسابقات قرآنی و بسیاری موضوعات مهم دیگر از اقدامات حوزه فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی محسوب می‌شوند.

تاثیرپذیری جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی از فعالیت‌های حوزه فرهنگی
"روح‌الله عطاریان"مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری آهنگ آتیه در ادامه اولین نشست رابطین فرهنگی و اجتماعی شرکت‌ها و موسسات تابعه سازمان تامین‌اجتماعی گفت : نشست‌های برنامه‌ریزی و هم‌افزایی ذیل قوه‌های فرهنگی و رسانه‌ای سازمان تامین‌اجتماعی بنا است که به صورت منظم برگزار شود.
او افزود: حوزه فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در واقع حوزه گسترده و یا تنوع بالایی است و جامعه تحت پوشش سازمان تاثیرپذیری بالایی از این مجموعه خدمات دارند.
عطاریان ادامه داد: در این راستا بنا است تبیین خدمات فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی به صورت هدفمند در ادامه این سلسله نشست‌ها دنبال شود.
مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری آهنگ آتیه افزود: این موسسه به عنوان بازوی رسانه‌ای سازمان تامین اجتماعی، اقدامات و فعالیت‌های حوزه فرهنگی و رسانه‌ای را در محورهای مشاوره و تحقیقات بازار و شناخت محیط کار رسانه‌ای، طراحی و اجرای کمپین و اقدامات رسانه‌ای عملیاتی می‌کنیم.
او بیان کرد: ما با توجه به شناخت نسبت به حوزه‌های مرتبط با سازمان تامین اجتماعی، در حوزه رسانه‌ای مرتبط با این سازمان آمادگی ارائه انواع پوشش‌های رسانه‌ای، خبری و فرهنگی به شرکت‌ها و موسسات تابعه سازمان تامین‌اجتماعی داریم.
وی اضافه کرد : همچنین موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه در راستای برگزاری کمپین‌های و نمایشگاه‌ها نیز امکان برگزاری پروژه‌های بزرگ را دارا است.

اولویت عمل به امر به معروف در سازمان تامین‌اجتماعی 
"محمدرضا قرایی" مشاور معاونت فرهنگی حوزه فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین‌اجتماعی در ادامه نشست امروز بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر اولویت حوزه فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی و شرکت‌ها و موسسات تابعه محسوب می‌شود. 
وی تاکید کرد:انعکاس بخش‌های فرهنگی شرکت‌ها و موسسات تابعه سازمان تامین‌اجتماعی در حوزه‌های مختلف نیازمند انعکاس بیشتر در ستاد مرکزی سازمان تامین‌اجتماعی است. 
او افزود :رابطین فرهنگی مکاتبات و دستورالعمل‌های مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به بدنه سازمان، موسسات و شرکت‌ها بازخورد پیدا می‌کند که فعالیت‌های ناشی از این موضوع باید پررنگ باشد. 
مشاور معاونت فرهنگی حوزه فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین‌اجتماعی ادامه داد: رابطین فرهنگی موسسات و شرکت‌های تابعه سازمان تامین‌اجتماعی باید اجرای قوانین مرتبط یا حوزه فرهنگی را مطالبه و اجرا کنند. 
قرایی بیان کرد: براساس ابلاغ دستورالعمل حوزه فرهنگی در زمان برگزاری نماز برقراری جلسات نباید صورت گیرد. 
مشاور حوزه فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: فعالیت شورای امر به معروف، شورای عفاف و حجاب و شورای غدیر در شرکت‌ها و موسسات تابعه سازمان تامین‌اجتماعی ضروری است. 
وی اضافه داد: براساس اعلام و ابلاغ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی یک‌شنبه‌های علوی بر مبنای تشریح نهج‌البلاغه باید برگزار شود. 
قرایی توضیح داد : امر به معروف باید از بدنه سازمان تامین‌اجتماعی آغاز و دنبال شود و این مسئله در همه بخش‌ها باید دنبال شود. 

نشستی با حضور مدیران و رابطین فرهنگی زیرمجموعه‌های تامین اجتماعی 
نشست رابطین فرهنگی شرکت‌ها و موسسات تابعه سازمان تامین‌اجتماعی با حضور مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی، مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری آهنگ آتیه و مدیران و رابطین شرکت‌ها و موسسات تابعه سازمان تامین‌اجتماعی ۲۵ مهرماه در محل  موسسه فرهنگی و هنری آهنگ آتیه برگزار شد.
در ادامه این نشست هم‌اندیشی فرهنگی همچنین تعدادی از مدیران و رابطین فرهنگی، رسانه‌ای و مدیران و مسئولان روابط عمومی شرکت‌ها و موسسات تابعه سازمان تامین‌اجتماعی برخی اقدامات، دغدغه‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در حوزه فعالیت خود را مطرح کردند. 
در این نشست نمایندگان شرکت‌ها و موسسات بانک رفاه کارگران، هلدینگ درمان سازمان تأمین اجتماعی، رایتل، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی شستا، هلدینگ دارویی تیپیکو، هلدینگ سیمان تامین، هلدینگ کشتیرانی جمهوری اسلامی، هلدینگ صدر تامین، موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی، هلدینگ انرژی، خدمات ماشینی، انتشارات علمی و فرهنگی، رفاه‌گستر، هلدینگ نفت و گاز تاپیکو، خانه‌سازی، بازرگانی بین‌المللی تامین اجتماعی، املاک و مستغلات تامین اجتماعی، هگتا، صبا تامین، مهندسان مشاور خانه‌سازی ایران، موسسه حسابرسی تامین اجتماعی و هلدینگ صبا تامین حضور داشتند

کد خبر: 64730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =