فعالیت ۳۲۷۶ تعاونی با اشتغالزایی بیش از ۵۰ هزار نفر در کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار ‌و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت سه هزار و ۲۷۶ تعاونی در استان، از اشتغالزایی این تعاونی‌ها برای ۵۱ هزار و ۹۴۲ نفر خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، مختار احمدی در جلسه شورای توسعه تعاون کرمانشاه با بیان این مطلب گفت: تعداد افرادی عضو تعاونی‌ها در استان بیش از یک میلیون و ۷۱۰ هزار نفر هستند که از این تعداد یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر مرد و مابقی زن هستند.

وی افزود: سهم عمده تعاونی‌ها مربوط به بخش‌های کشاورزی با یک هزار و ۱۰۸ مورد، خدمات با ۸۳۴ مورد، صنعت با ۴۵۳ مورد، مسکن با ۳۱۵ مورد و سایر بخش‌های تولیدی توزیعی، تامین نیاز مصرف کنندگان، تامین نیاز تولیدکنندگان و … است.

مدیرکل تعاون، کار ‌و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از مهمترین تعاونی‌های استان به بیمارستان بیستون، تولید نخ تایر کرد، مانیزان و… اشاره و در ادامه از برنامه دولت سیزدهم برای تقویت تعاونی‌ها و افزایش سهم آنها از اقتصاد کشور یاد کرد و گفت: افزایش سهام تعاونی‌ها از اقتصاد کشور تا ۲۵ درصد، از اشتغال کشور تا ۲۰ درصد، از سرمایه‌گذاری کشور به میزان ۴۵ درصد، از حجم نقدینگی کشور تا ۱۵ درصد و… از مهمترین اهداف این سند است.

وی در ادامه اشاره‌ای به وضعیت نرخ بیکاری استان داشت که بر اساس آخرین اطلاعات مرکز آمار در تابستان امسال به ۱۰.۳ درصد رسیده و نسبت به تابستان سال گذشته ۳.۳ درصد کاهش یافته است.

احمدی با بیان اینکه نرخ بیکاری ۱۰ استان افزایشی و ۲۱ استان کاهشی بوده، بیان کرد: از نظر میزان کاهش نرخ بیکاری در تابستان امسال، استان چهارم کشور بودیم.

کد خبر: 64816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =