در بورس خریداری وجود ندارد

روز یکشنبه «۳۰ مهرماه» شاخص کل بورس با افزایش بیش ۷ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۳۲ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با افزایش ۷.۲۳۹ واحدی در مرز کانال دو میلیون و ۳۲ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۳.۹۰۸ واحدی در محدوده ۶۹۰.۱۵۲ هزار واحدی قرار گرفت.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۸.۴ میلیارد ورقه سهم طی ۲۸۴ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۶.۲ هزار میلیارد تومان داد و ستد قرار شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری شاهد و سرمایه‌ گذاری صنایع شیمیایی ایران بیشترین تاثیر مثبت و فولاد خراسان، سرمایه‌ گذاری غدیر و پتروشیمی جم بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز در معلاملات امروز با افزایش ۶۰ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گفت. در فرابورس نیز، ۵.۹ میلیارد ورقه سهم طی ۱۷۰ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۱۱ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای پتروشیمی مارون، پالایش نفت لاوان، مدیریت انرژی امید تابان‌هور وگروه انتخاب الکترونیک آرمان بیشترین تاثیر منفی و صنایع مادیران، سرمایه‌ گذاری مسکن پردیس و بانک دی بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس داشتند.

اکران ژانر رکود در بازار سهام

این درحالیست که با رشد ۲۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۳ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۵۸ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۱۰۴ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

تابلوهای ضعیف مانع از هر حرکتی در بازار می‌شوند، حتی گزارشهای خوب هم حریف تابلوهای معاملاتی کم‌رمق بازار سهام نیستند و معامله‌گران روزانه هم با توجه به ارزش معاملات توان حضور پر حجم روی تابلوهای معاملاتی را ندارند.

رکود به نظر ژانر فعلی بازار سهام است، چراکه بسیاری از سهم‌ها به لحاظ بنیادی و تکنیکالی به قیمت‌هایی رسیدند که فروشنده چندانی ندارند و تنها مشکل نبود خریدار در بازار است و اگر اتفاق مهمی در خارج از بازار رخ ندهد، به نظر حداقل سطوح فعلی قیمتی در سهم‌های بنیادی بازار قابل اتکا خواهد بود.

کد خبر: 64823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =