اجرای طرح غربالگری فشارخون و دیابت برای پاکبانان شهرداری رودان

مشاور خدمات مدیریت درمان تامین‌اجتماعی هرمزگان از اجرای طرح غربالگری فشارخون و دیابت برای پاکبانان شهرداری رودان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان هرمزگان، در حاشیه اجرای این طرح سعیده شهراد، مشاور خدمات مدیریت درمان تامین‌اجتماعی و مدیر اجرایی طرح هرمزگان سالم در استان با بیان اینکه طرح هرمزگان سالم به ارتقای سلامت کارکنان دولت کمک می کند گفت: این طرح یکی از طرح‌های مهم در حوزه سلامت کارکنان است که به پیشنهاد مدیر درمان تامین‌اجتماعی هرمزگان انجام شده است.

وی افزود: اصل اولیه این طرح، غربالگری کارکنان دولت بوده است که بنام طرح هرمزگان سالم با حضور کادر درمان در ادارات، پرسنل آقا و خانم شاغل در آن مجموعه مورد غربالگری فشار خون و دیابت قرار می‌گیرند.

شهراد بیان کرد: علاوه بر غربالگری فشار خون و دیابت برای خانم‌ها از نظر سرطان پستان درخواست سونوگرافی و ماموگرافی انجام و به پزشکان متخصص مورد نیاز ارجاع داده می‌شوند.

وی ادامه داد: این طرح از نظر استاندار هرمزگان مورد تایید بوده و دستگاه‌های اجرایی را ملزم کردند که با مدیریت درمان برای حفظ و ارتقای سلامت کارکنان دولت ‌همکاری لازم را داشته باشند، شهرداری رودان برای پاکبانان خود طرح غربالگری فشار خون و دیابت را اجرا کرده تا سلامت پاکبانان مورد ارزیابی قرار بگیرد و در صورت لزوم مراقبت و درمان انجام شود.

مشاور خدمات مدیریت درمان تامین‌اجتماعی و مدیر اجرایی طرح هرمزگان سالم در استان هرمزگان بیان کرد: با توجه به اینکه پاکبانان با لوازم عفونی و کثیف در تماس هستند با همکاری مرکز بهداشت این شهرستان واکسن هپاتیت و کزاز نیز تزریق شد.

وی گفت: سالانه بالغ بر ۱۵ هزار حوادث شغلی اتفاق می‌افتد و باتوجه به اینکه پاکبانان شرایط شغلی سخت و پر خطری دارند باید از نظر پوستی، اسکلتی و تنفسی مورد ارزیابی قرار بگیرند، امیدواریم با اجرای طرح هرمزگان سالم قدم مثبتی در راستای حفظ سلامت این قشر زحمت‌کش برداریم.

کد خبر: 64909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =