پرداخت بیش از ۴ هزارمیلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از پرداخت چهار هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به بیش از ۱۲ هزار ‌ ۵۰۰ طرح استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مختار احمدی در کارگروه اشتغال استان کرمانشاه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این تسهیلات شامل تسهیلات تبصره ۱۶، تبصره ۱۸، مشاغل خانگی و تسهیلات مصوب سفر رییس جمهور به استان بوده است که برای ۱۳ هزار و ۱۴۱ نفر فرصت شغلی به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه میزان کمک‌های فنی و اعتباری مصوب امسال ۱۴۰۲ استان کرمانشاه نیز ۲۱۵ میلیارد تومان است از تحقق ۶۵ درصدی هدفگذاری اشتغال سال ۱۴۰۲ استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۲ هزار و ۵۰۸ فرصت شغلی در کرمانشاه ایجاد شد که معادل ۶۵ درصد اشتغال ۳۴ هزار ‌ و ۵۱۷ نفری هدفگذاری شده سال جاری است و سه درصد نسبت به برنامه امسال جلو هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: نرخ بیکاری استان کرمانشاه روندی کاهشی دارد که در پاییز سال گذشته ۲.۸ درصد، بهار امسال ۵.۲ درصد ‌و تابستان امسال بیش از سه درصد کاهش داشت.

احمدی افزود: در تابستان امسال میزان کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه سه برابر میانگین کشور بوده و چهارمین استان از نظر کاهش نرخ بیکاری هستیم.

وی همچنین افزایش سرانه پوشش بیمه تامین‌اجتماعی استان کرمانشاه به ۳۹.۳ درصد را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اکنون سه هزار فروشگاه در استان به طرح کالابرگ الکترونیکی متصل هستند و بیش از ۱۰۰ هزار خانوار از آن استفاده می‌کنند.

کد خبر: 65112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =