کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان رضوی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از کاهش ۵ درصدی تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری این استان در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد امین بابایی با اشاره به بهبود وضعیت اشتغال و کاهش بیکاری در استان خراسان رضوی افزود: در این مدت ۱۲ هزار و ۶۳۲ نفر در استان مشمول بیمه بیکاری شدند، در حالیکه این تعداد در مدت مشابه سال قبل ۱۳ هزار و ۳۳۷ نفر بوده است.

وی بیان کرد: تعداد پرونده‌های بررسی شده درباره بیمه بیکاری در نیمه نخست امسال در خراسان رضوی هشت هزار و ۳۶۳ فقره بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۰ هزار و ۶۲۵ فقره بود، ۲۱ درصد کاهش یافته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به تعداد بازرسی‌ها در حوزه روابط کار استان در نیمه نخست امسال گفت: جمع بازرسی‌ها از کارگاه‌ها در این مدت ۱۲ هزار و ۹۵۲ نفر مورد به صورت ادواری و موردی بوده که ۱۰۴ درصد بیشتر از برنامه‌ریزی‌ها بوده است.

وی تعداد بازرسی‌ها از کارگاه‌های معدن استان خراسان رضوی طی این مدت را ۶۴۹ مورد، کارگاه‌های ساختمانی را ۲ هزار و ۷۲۱ مورد و کارگاه‌های صنعتی را هزار و ۵۶۵ مورد ذکر کرد.

بابایی تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران در خراسان رضوی طی ۶ ماهه ابتدای امسال در قالب برگزاری جلسات کمیته بدوی تشخیص صلاحیت ایمنی را ۱۷ جلسه، درخواست گواهی صلاحیت ایمنی ۳۸۴ مورد، صدور گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی را ۳۲۹ مورد، تعداد معرفی‌نامه‌های صادره را ۴۹۹ مورد برشمرد.

وی گفت: در نیمه نخست امسال عوامل زیان‌آور در ۴۸ کارگاه شناسایی و دوره‌های آموزشی ایمنی و بهداشت کار در کارگاه‌ها به میزان ۹۳ هزار و ۸۷۶ نفر- ساعت برگزار شد.

کد خبر: 65209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =