شرکت تعاونی‌های دانش‌بنیان گیلان به ۹ مورد رسید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: در استان سه شرکت تعاونی به صورت دانش‌بنیان فعالیت می‌کردند که اکنون با راه‌اندازی ۶ تعاونی‌ جدید تعداد آنها به ۹ مورد می‌رسد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، سیاوش آقاجانی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای تعاونی‌هایی که ظرفیت دانش‌بنیان شدن را دارند، بیان کرد: تلاش بر آن است با افزایش تعداد تعاونی‌های دانش بنیان و ایجاد ارزش افزوده، رونق و اشتغال بیشتر ایجاد کنیم.

وی افزود: تعاونی‌های دانش بنیان جدید در حوزه کشاورزی در زمینه پرورش گل و گیاه و پرورش ماهی و میگو و در حوزه صنعتی در بخش غذایی، دارویی، بهداشتی، درمانی، پتروشیمی و شیمیایی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان ادامه داد: گیلان وضعیت مطلوبی به لحاظ کاهش نرخ بیکاری در کشور دارد اما در اشتغال دانش‌آموختگان بیکار دانشگاهی و یافتن فرصت شغلی برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط تحصیلی با چالش مواجه است، این موضوع ابعاد مختلفی دارد که یکی از آن‌ها عدم ارتباط دقیق رشته‌های دانشگاهی با نیازمندی‌های بازار کار است اگر ظرفیت‌های دانشگاهی در رشته‌های با بازار کار مناسب افزایش یابد، چالش بیکاری آنان بسیار کم می‌شود.

وی بیان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرفیتی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با کمک دستگاه‌ها و افراد مخترع و فناور در قالب تعاونی ایجاد کرد تا کسب و کار جدیدی برای خود و دیگران راه‌اندازی کنند.

آقاجانی با بیان اینکه بنیاد نخبگان، پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش با استفاده از ظرفیت تعاون می‌توانند در کنار هم فضای مناسبی در این بخش برای فارغ التحصیلان دانشگاهی ایجاد کنند، گفت: این اداره کل نیز ضمن پرداخت تسهیلات و یارانه برای بازپرداخت سود آن به شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان، تشکیل و توسعه این شرکت ها را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به صدور مجوز برای چهار مرکز توسعه کار آفرینی در گیلان، گفت: این مراکز مجوز مشاوره کارآفرینی در فضاهای اشتراکی کافه‌های کار آفرینی و شتاب دهنده‌ها را صادر می کنند و در حوزه فناور و دانش‌بنیان نیز این بنگاه‌های تولیدی خدمات و مشاوره ارائه می‌دهند.

مدیرکل تعاون، کار رفاه اجتماعی گیلان افزود: سند توسعه بخش تعاون بعد از ۱۰ سال در دولت سیزدهم بازنگری، تصویب و برای اجرا ابلاغ شد تکالیفی برای دستگاه‌های مختلف مشخص شد که باید توسط آن دستگاه‌ها در قالب آیین نامه‌های اجرایی و برش‌های استانی به ادارات استانی ابلاغ شود.

کد خبر: 65274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =