ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان به افراد دارای معلولیت ذهنی تحت پوشش بهزیستی فارس

مدیرکل بهزیستی فارس از ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان به بیش از ۸۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت‌های ذهنی و چند معلولیتی استان که نیاز به درمان با بیهوشی دارند خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان فارس، محمدرضا هوشیار با اعلام این خبر گفت: پیرو هماهنگی‌های صورت گرفته توسط استاندار فارس و تشکیل جلسات مکرر و توافق مشترک فی مابین بهزیستی فارس و علوم پزشکی مقرر شد معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز خدمات دندانپزشکی رایگان به افراد دارای معلولیت ذهنی و جامعه هدف بهزیستی که نیاز به درمان با بیهوشی دارند ارائه کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه معمولا مددجویان ما که به ویژه سالمندان، بیماران روانی مزمن، معلولان جسمی حرکتی شدید و معلولان ذهنی هستند به مشکلات دهان و دندان مبتلا هستند گفت: این افراد به دلیل محدودیت‌هایی که دارند نمی‌توانند به‌خوبی به بهداشت دهان و دندان بپردازند از طرف دیگر بالا بودن هزینه‌های دندانپزشکی سبب شده که جمعیت افراد دارای معلولیت به نسبت افراد عادی با مشکلات بیشتری درباره دهان و دندان مواجه باشند.

این خدمت برای اولین بار در شیراز با توجه به بالا بودن هزینه‌های درمان دندانپزشکی این افراد در توافق فی مابین بهزیستی و علوم پزشکی فارس لحاظ شده است.

لیست اسامی و اطلاعات این افراد که بیش از ۸۰۰ نفر مددجوی ذهنی و جسمی حرکتی شدید در انتظار دریافت خدمت هستند تهیه شده تا خدمات به آنها ارائه شود.

مدیرکل بهزیستی فارس در پایان ابراز امیدواری کرد که با حمایت سازمان بهزیستی، بیمه‌های پایه و وزارت بهداشت تمهیدات بیشتری برای حمایت از افراد دارای معلولیت در زمینه خدمات دندانپزشکی اندیشیده شود.

کد خبر: 65295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =