برگزاری نخستین المپیاد مهارتی سربازان وظیفه در تبریز

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی از برگزاری نخستین المپیاد مهارتی سربازان در تبریز خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی مشایخی با اعلام این خبر گفت: در جریان سفر سردار کمالی، مشاور قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح کشور به تبریز پیشنهاد برگزاری مسابقات مهارتی بین سربازان نیروهای نظامی و انتظامی را ارائه دادیم.

وی افزود: با توجه به استقبال این قرارگاه از پیشنهاد ارائه شده و تدوین شیوه‌نامه آن مقرر شد نخستین المپیاد مهارتی سربازان یگان‌های مسلح در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار شود و بر همین اساس پنج سرباز دارای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای از هر یک از یگان‌های نظامی در مرحله شهرستانی رقابت خواهند کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی از انجام مقدمات حضور در این المپیاد توسط نیروی انتظامی و سپاه و انجام هماهنگی لازم با ارتش در این زمینه خبر داد و بیان کرد: نفرات برتر مرحله شهرستانی در اردوی آموزشی استانی سازمان فنی و حرفه‌ای شرکت کرده و در نهایت سه نفر از هر یگان برای حضور در مرحله کشوری معرفی خواهند شد.

مشایخی گفت: با توجه به ارائه پیشنهاد اولیه از سوی استان به احتمال بالا تبریز میزبان مرحله کشوری نخستین المپیاد مهارتی سربازان یگان‌های مسلح خواهد بود و نفرات برتر شهرستانی پس از مصاحبه‌های کتبی و عملی به اردوی آموزشی استانی راه خواهند یافت و در مرحله کشوری نیز جوایز و تشویق‌های قابل توجهی از جمله ترفیع درجه برای مربیان و فرماندهان یگان‌ها و تشویق خدمتی و ریالی برای سربازان در نظر گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به تاکید فرمانده کل قوا بر لزوم کسب یک مهارت توسط سربازان تا پایان دوره خدمتی، بیان کرد: هر سربازی که موفق به کسب کارت مهارت در این مدت نشود امکان دریافت کارت پایان خدمت نخواهد داشت و همچنین هر سربازی اگر قبل از اعزام موفق به دریافت یک کارت مهارت شود، از امتیاز ۲ ماه کسر خدمت سربازی برخوردار خواهد شد.

کد خبر: 65362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =