آغاز مرحله تثبیت در بورس برای صعود بزرگ

 روز دوشنبه «بیست و دوم آبان ماه» شاخص کل بورس با  رشد نزدیک به هزار ۳ واحدی در محدوده دو میلیون و ۵۵ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افزایش ۲.۳۳۰ واحدی در محدوده دو میلیون و ۵۵ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن اما با رشد بیش از ۴ هزار واحدی در محدوده ۷۰۵ هزار واحدی قرار گرفت.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۸.۶ میلیارد ورقه سهم طی ۳۳۳ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۵.۹ هزار میلیارد تومان داد وستد قرار شد و نمادهای معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین تاثیر منفی و نمادهای سرمایه‌ گذاری تامین اجتماعی، ایران خودرو و فرآوری معدنی اپال کانی پارس بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد ۱۰۹ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گفت. در فرابورس نیز، ۷.۲ میلیارد ورقه سهم طی ۱۸۸ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۲۵ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای پتروشیمی تندگویان، پلیمر آریا ساسول و پتروشیمی مارون بیشترین تاثیر منفی و نمادهای گروه انتخاب الکترونیک آرمان، بهمن دیزل، تجلی توسعه معادن و فلزات، فولاد هرمزگان جنوبو صنایع گلدیران بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس داشتند.

بورس متعادل شد

امروز پس از یک هفته مثبت، شاهد برگشت تعادل به تابلوهای معاملاتی بودیم و اکثر سهم‌های بزرگ و تاثیرگذار بازار سهام حوالی صفر تابلو معامله شدند و در نقطه مقابل برخی تک سهم‌ها عملکرد بهتری ثبت کردند. این تعادل در ورود و خروج پول های حقیقی از سهام و صندوق های درآمد ثابت هم مشهود هست.

به نظر می‌رسد بازار سهام در این نقاط، نیاز به کمی تثبیت و دست به دست شدن داردتا بتواند وارد مرحله بعدی رشد خود شود، از سویی ماندن ارزش معاملات در حوالی ۳.۵ همت الی ۴ هزار میلیارد تومان، برای ساخت این کف بالاتر به نظر می‌تواند کافی باشد.

کد خبر: 65448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =