تعاونی‌های کردستان به چرخه تولید و اقتصاد باز می‌گردند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: مسائل تعاونی‌های دارای مشکل استان به صورت ویژه بررسی می‌شود و تلاش ما بازگرداندن آنها به چرخه تولید و اقتصاد است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، فرزاد پیشکاری در جلسه بررسی مسائل و مشکلات تعاونی‌های مشکل‌دار کردستان در سنندج، با بیان اینکه تعاونی‌ها در توسعه اقتصاد و تولید نقش بسیار مهمی دارند گفت: با توجه به پایش و نظارت مستمر و جدی بر شرکت‌های تعاونی و وجود تعاونی‌های مشکل‌دار در زمینه‌های مختلف، تلاش می‌کنیم به طور جد و قانونی مسائل و مشکلات این واحدها را بررسی و رفع کنیم.

وی با اشاره به مشکلات برخی تعاونی‌ها به دلیل عدم رعایت قوانین، الزامات و بخشنامه‌های مربوط به حوزه تعاون، افزود: مفاهیم مرتبط با شرکت‌های تعاونی در حفظ حقوق سهامداران در فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و تولیدی تاکید دارد و از هیات مدیره‌ها و مجموعه مدیران تعاونی‌ها می‌خواهم برنامه‌های خود را بر محور قانون تنظیم کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه تعاونی‌ها به عنوان تشکل‌های اقتصادی و اجتماعی می‌توانند ظرفیت لازم را برای مشارکت اقتصادی گروه‌های مختلف مردمی به وجود آورند بیان کرد: ایجاد شرکت‌های تعاونی چون با تجمیع سرمایه و استفاده از فکر و خرد جمعی همراه است و بصورت گروهی اداره می شود، در صورت هدایت صحیح و قانونی، پایدار بوده و منجر به ایجاد اشتغال پایدار و امرار معاش برای اعضا می‌شود.

در این جلسه بررسی مسائل تعاونی‌های مشکلدار، تعاونی‌های مسکن مهر ۱۸۶ سنندج، مسکن فرهنگیان سقز، تعاونی شماره ۸ صنایع فلزی سنندج و تعاونی ۲۰۲۲ صنوف صنعتگران زحمتکشان کامیاران مورد رسیدگی، و راهکارهای قانونی برای رفع مشکل این تعاونی و اعضای آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در استان کردستان دو هزار و ۴۶ تعاونی فعال و در دست اجرا وجود دارد.

کد خبر: 65463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =