بورس در حال پوست اندازی و تغییر روند کلی است

 روز سه‌شنبه «بیست و سوم آبان ماه» شاخص کل بورس با  کاهش نزدیک به هزار ۱۰ واحدی در محدوده دو میلیون و ۴۶ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افت ۹.۷۸۸ واحدی در محدوده دو میلیون و ۴۶ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیزکاهش با رشد بیش از ۳ هزار واحدی در محدوده ۷۰۲ هزار واحدی قرار گرفت.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۷ میلیارد ورقه سهم طی ۳۱۴ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۵.۲ هزار میلیارد تومان داد وستد قرار شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌ گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گلگهر و پالایش نفت تهران بیشترین تاثیر منفی و نمادهای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، صنایع سیمان دشتستان و حفاری شمال بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با کاهش ۹۰ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گفت. در فرابورس نیز، ۵.۳۱۹۲ میلیارد ورقه سهم طی ۱۸۸ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۷.۵ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای پتروشیمی زاگرس، ایران خودرو دیزل، پلیمر آریاساسول، فولاد هرمزگان جنوب، سپیدار سیستم آسیا و پویازرکان آق‌در بیشترین تاثیر منفی و نمادهای تجلی توسعه معادن و فلزات، بیمه دی و برق و انرژی پیوند گستر پارس بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس داشتند.

آیا منفی‌های بوری فرصت خرید است؟

بازار سهام در حال حاضر در فاز جذب نقدینگی و کف‌سازی قرار دارد و این مسئله را می‌شود روی تابلوهای معاملاتی متعادل سهم‌های بزرگ بازار دید. هر چند این جذب پول فعلا به نظر با شدت کمی در حال رخ دادن است و خروج پول‌های حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت با نرخ پایینی در حال انجام است.

ولی این کف‌سازی و دست به دست شدن طبق تجربه‌های پیشین همیشه به آرامی و طی چند هفته به نظر رخ خواهد داد. این درحالیست که ماندن ارزش معاملات در رنج ۳.۵ الی ۴ هزار میلیارد تومان نیز خود موید این کف‌سازی بوده و تا وقتی که ارزش معاملات سهام و حق تقدم در این رنج بماند، به نظر منفی‌های بازار بیشتر فرصت خرید خواهد بود.

کد خبر: 65495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =