پرداخت۴۰۰ میلیارد تومان تعهدات تامین‌اجتماعی لنگرود به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران

رئیس تامین اجتماعی شعبه لنگرود از پرداخت۴۰۰ میلیارد تومان تعهدات تامین‌اجتماعی این شهرستان به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان گیلان، پرویز محمدنژاد، نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی در بازدید از شعبه تامین‌اجتماعی شهرستان با کارکنان دیدار و گفتگو کرد.

عبدالرضا رضائی، رئیس تامین اجتماعی شعبه لنگرود نیز در این بازدید با بیان اینکه بیش از ۶۰ هزار نفر از مردم شهرستان تحت پوشش تامین‌اجتماعی قرار دارند گفت: بیش از ۲۱ هزار و ۲۰۰ نفر بیمه شده اصلی و افزون بر هشت هزار نفر مستمری‌بگیر به اتفاق افراد تبعی خود این جامعه را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک چهارم بیمه‌شدگان اصلی شهرستان را گروه‌های حرف و مشاغل آزاد تشکیل می‌دهند بیان کرد: در کنار ۹۶۰۰ نفر بیمه شده اجباری شاغل در واحدهای تولیدی، صنعتی، صنفی و خدماتی، حدود چهار هزار نفر نیز در گروه‌های رانندگان، کارگران ساختمانی و بافندگان و فعالان صنایع دستی شناسه دار تحت پوشش هستند.

رئیس تامین اجتماعی لنگرود با بیان اینکه در حال حاضر ماهانه ۵۴ میلیارد تومان انواع مستمری و دو میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری در کنار انواع غرامت‌ها و کمک‌هزینه‌ها پرداخت می‌شود افزود: تامین‌اجتماعی لنگرود ۴۰۰ میلیارد تومان تعهدات به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران شهرستان در هفت ماهه لغایت مهر امسال پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: ۳۸۰ نفر در هر ماه مقرری بیمه بیکاری از شعبه دریافت می‌کنند که شناسایی موارد تخلف و سوء استفاده من غیر حق در قالب اشتغال پنهان و قطع مقرری آنها بعضا هجمه‌ها و فشارهایی را برای شعب ایجاد می‌کند.

رضائی با تاکید بر ماهیت عمومی و غیردولتی سازمان تامین‌اجتماعی و فقدان بودجه دولتی، از وصول حق بیمه‌ها به عنوان منبع اصلی پرداخت تعهدات یاد کرده و با اشاره به عدم انجام تکالیف قانونی توسط برخی شهرداری‌ها و ادارات دولتی ، مشکلات ناشی از انباشت دیون و پرداخت نکردن حق بیمه‌های این حوزه را از دغدغه‌های موجود برشمرد.

محمدنژاد، نماینده مردم شهرستان لنگرود نیز در این بازدید با تاکید بر نقش تامین‌اجتماعی و گستره خدمات آن در جامعه، توجه به آینده‌نگری و برنامه‌ریزی‌های مدون هدفمند و بلندمدت را یک اصل مدیریتی دانسته و بیان کرد: در رسیدگی و رفع مشکلات نباید فقط به امروز و شرایط فعلی نگاه کرد بلکه باید با دوراندیشی و در نظر گرفتن تمامی زوایا و آثار اقدامات، ترسیم آینده‌ای بهتر برای مردم و جامعه را رقم زد.

تامین‌اجتماعی لنگرود در زمره شعب تیپ دو استان بوده و پس از واحدهای تابعه در رشت، بندرانزلی و لاهیجان از بزرگترین شعب استان محسوب می‌شود.

کد خبر: 65546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =