گشایش دومین دوره بازارچه برکت استان البرز

دومین «بازارچه برکت استان البرز» جهت عرضه بدون واسطه تولیدات فعالان مشاغل خانگی به ویژه زنان سرپرست خانوار با حضور مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور خانواده و زنان و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گشایش یافت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز، عبدالله دارایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان درباره این بازارچه گفت: دولت شبانه‌روز در تلاش است تا زیرساخت‌های لازم برای عرضه بدون واسطه تولیدات فعالان مشاغل خانگی به ویژه زنان سرپرست خانوار را فراهم کند تا از این طریق به بهبود وضعیت معیشتی آنها کمک کند.

وی افزود: بازارچه برکت به دنبال تکمیل زنجیره تولید تا فروش است و شرایطی فراهم می‌کند که غرفه‌داران تولیدات خود را بدون واسطه به فروش برسانند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز بیان کرد: این بازارچه‌ بخشی از نیاز مردم به تولیدات مختلف را با قیمت مناسب فراهم می‌کند و پیش از این نیز البرز تجربه برپایی بازارچه‌هایی از این دست را داشته است.

وی ادامه داد: سعی داریم برای برپایی چنین بازارچه‌هایی از ظرفیت مکان‌های دیگر هم بهره بگیریم و در این باره به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه با مدیریت شهری کرج هستیم.

صدور بیش از ۱۲ هزار مجوز مشاغل خانگی در کشور

دارایی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۲ هزار مجوز مشاغل خانگی در کشور صادر شده در صورتی که در مدت مشابه سال گذشته تعداد مجوزهای صادر شده ۷ هزار مورد بود افزود: این نشان می‌دهد هم مردم نیاز برای فعالیت در این حوزه را احساس کرده‌اند و هم دولت به طور جدی به دنبال ایجاد فضای مناسب برای کمک به مردم جهت راه‌اندازی کسب و کار در این حوزه است.

وی به پرداخت ۱۱۷ میلیارد تومان تسهیلات در استان البرز به فعالان حوزه مشاغل خانگی از ابتدای سال تاکنون اشاره و بیان کرد: البرز شرایط مناسبی برای توسعه مشاغل خانگی دارد و از چنین بازارچه‌هایی می‌توان به عنوان الگو برای استان‌های دیگر بهره برد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: خوشبختانه با تلاش جهاد دانشگاهی البرز مرکز ساماندهی مشاغل خانگی استان راه‌اندازی شده و هر فردی که به کسب اطلاعات و دریافت مجوز در این حوزه نیاز داشته باشد می‌تواند به این مرکز مراجعه کند.

کد خبر: 65574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =