افتتاح خط تولید سِرُم شستشو و تزریقی شرکت داروسازی دانا در تبریز

خط تولید سِرُم شستشو و تزریقی شرکت داروسازی دانا در تبریز با سرمایه‌گذاری هفت هزار میلیارد ریالی، با حضور مدیرعامل شستا افتتاح شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از شستارسانه، آیین افتتاح خط تولید سرم در شرکت داروسازی دانا با حضور احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، عارف نوروزی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا)، حسین مدرس خیابانی، مدیرعامل گروه توسعه ملی و مدیران استانی در شهر تبریز برگزار شد.

عارف نوروزی با اعلام اینکه شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی (شستا) ۱۲ شرکت در آذربایایجان شرقی دارد از اشتغال ۶ هزار و ۴۴۶ نفر در این شرکت‌ها خبر داد و گفت: در آذربایجان شرقی تعداد هشت پروژه با سرمایه‌گذاری ۲۶ هزار میلیارد ریال در دست اجرا داریم و تا پایان ۱۴۰۳ حداقل سه طرح را تمام می‌کنیم.

وی افزود: اقداماتی که شستا در نظر دارد در استان به شدت ادامه دارد و به تعهدات خود عمل می‌کنیم.

مدیرعامل شستا گفت: شستا در آذربایجان شرقی در زمینه تولید سِرُم و ویال‌های تزریقی، اقلام دارویی، مصالح ساختمانی و عمرانی، دامداری، تولید سیمان و لوله‌های الیافی فعال است.

باید از اکنون برای طرح‌های توسعه‌ای دست به کار شوید

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در مراسم افتتاح خط تولید سِرُم سازی شرکت دانا در تبریز گفت: اگر اقتصاد مقاومتی مصداق داشته باشد آن را امروز در این شرکت می‌بینیم که در جهت خودکفایی بیشتر صنعت داروسازی همت کردند.

وی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان خبره فعال در شرکت‌های دانش بنیان سرمایه‌های واقعی کشور در حوزه صنعت از جمله صنعت داروسازی هستند، به مدیران واحدهای داروسازی حاضر در این مراسم، گفت: باید از اکنون برای طرح‌های توسعه‌ای دست به کار شوید و ما را در کنار خود بدانید.

دولت مشکل نقدینگی واحدهای داروسازی را حل کرد

استاندار آذربایایجان شرقی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های استان وضع سراشیبی صنایع داروسازی بود که حتی برخی از خطوط تعطیل شده بود، گفت: مشکل نقدینگی این صنعت در استان با کمک دولت حل شد و دولت تلاش کرد تا از راکد شدن مجموعه‌های داروسازی جلوگیری کند.

عابدین خرم با اشاره به همت جهادی در راه‌اندازی خطوط تولید جدید داروسازی در استان آذربایجان شرقی، گفت: این استان قطب تولید دارو و تحقیقات در این حوزه است.

وی با تاکید بر حمایت از شرکت‌های داروسازی، بیان کرد: مجموعه‌های داروسازی را نمی‌توان در انتظار گذاشت، چون درمان تعطیل‌شدنی نیست و باید از کارخانه‌های تولیدی حمایت ویژه کرد.

نظام بانکی ملزم به خروج از بنگاه‌داری است

ابوالفضل نجارزاده، مدیرعامل بانک ملی هم با بیان اینکه در نظام بانکی بر اساس راهبرد دولت ملزم به خروج از بنگاه‌داری هستیم، گفت: این سیاست اصلی ماست، اما مانع توجه ما به شرکت‌های تابعه نیست.

وی با بیان اینکه منابع بانکی صرف امور زیربنایی و توسعه‌ای کشور می‌شود، گفت: در بانک ملی طبق سیاست‌های دولت سرمایه‌گذاری جدید را شروع می‌کنیم و زمانی که واحدهای تولیدی بی نیاز از حضور بانک‌ها شدند ما خارج می‌شویم.

کد خبر: 65778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =