ساخت قطعات نیروگاهی مهم‌ترین رویکرد وزارت نیرو است

تلاش برای ساخت قطعات نیروگاهی در داخل کشور یکی از مهمترین رویکردهای وزارت نیرو است.

به گزارش آتیه آنلاین، مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران گفت: بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ قطعه تخصصی در هشت ماهه ابتدایی امسال در شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران داخلی‌سازی شد.

مسعود مرادی درباره وضعیت داخلی سازی اجزا و قطعات نیروگاهی افزود: امروزه تعمیرات تخصصی و فوق تخصصی صنعت پیچیده نیروگاهی با استفاده از علم و دانش روز ساخت تجهیزات برای رفع کامل دغدغه های این صنعت مهمترین ضرورت است.

وی گفت: بر این اساس، تمرکز جدی بر تقویت بنیه علمی و فناوری، بهره برداری از دانش روز جهان و دانش بومی به‌منظور نیل به این هدف و افزایش سطح رضایت‌مندی مشتریان و ارتقای سهم این شرکت در پایداری برق از رسالت های مهم این شرکت بوده است.

مرادی درباره روند رو به رشد ساخت قطعات و تجهیزات حساس صنعت نیروگاهی، ادامه‌داد: با توان و تخصص کارکنان و وجود بستر سخت افزاری قوی بر اساس نیاز بازار هدف، در هشت ماهه ابتدایی سال۱۴۰۲ در مجموع تعداد ۶‌هزار و ۳۳۸ قطعه خاص در قالب ۷۸ نوع در محل کارگاه های ساخت داخل این شرکت تولید و به صنعت نیروگاهی و پتروشیمی کشور تحویل شد.

مرادی بیان‌داشت: از محل این میزان تولید تجهیزات، از خروج بیش از ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار یورو ارز از کشور جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران ادامه‌داد: هر چند رفع نیازهای صنعت برق مهمترین اولویت این شرکت است، اما با توجه به مشترکات فراوان این صنعت با تجهیزات کاربردی و مهم در صنایع مولد نظیر نفت، گاز و پتروشیمی، ورود به بازار صنایع مادر کشور نیز از برنامه های جاری این شرکت است که رفع نیاز فنی و مهندسی و ساخت قطعات حساس پتروشیمی خراسان، مبین عسلویه و پالایشگاه نفت آبادان، علاوه بر فعالیت های تعمیراتی از اقدام های موفق این شرکت در یک سال اخیر بوده است.

کد خبر: 65831

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =