طرح زمستانی پلیس راهور در جاده‌های کشور از ۱۵ آذر آغاز می‌شود

رییس پلیس راهور فراجا گفت: طرح زمستانی پلیس راهور فراجا از ۱۵ آذر در جاده‌های سراسر کشور آغاز می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین، سردار سید کمال هادیانفر، در جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی که با حضور نمایندگانی از سازمان مدیریت بحران، وزارت بهداشت، سازمان راهداری، بیمه مرکزی، جمعیت هلال احمر، سازمان هواشناسی و…، در شهرک آزمایش برگزار شد، افزود: امروز تمامی دستگاه‌های حاضر در طرح زمستانی در این جلسه حضور دارند و ما با آسیب‌شناسی طرح زمستانی در سال‌های گذشته در تلاشیم تا طرح زمستانی در ایمنی بیشتر از سال‌های گذشته برگزار شود.

وی با بیان اینکه در طرح زمستانی امسال ۷۵ هزار نیرو از پلیس، راهداری، اورژانس، هلال احمر و…، اجرا خواهد شد، گفت: طرح زمستانی پلیس راهور و دیگر دستگاه‌های امدادی و خدماتی از ۱۵ آذر در شهرها و جاده‌های سراسر کشور اجرا خواهد شد.

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: همچنین رزمایش طرح زمستانی نیز ۲۰ آذر در دانشگاه علوم انتظامی برگزار می‌شود.

سردار هادیانفر گفت: بیش از هزار و ۴۰۰ گردنه و محور در کشور داریم که ۱۱۰ گردنه آن برفگیر است و هر سال زمستان مشکلات زیادی را برای رانندگان ایجاد می‌کند.

وی افزود: بر اساس آمار پزشکی قانونی شاهد افزایش ۷.۳ درصدی متوفیان تصادفات در سال جاری بوده‌ایم، البته این آمار در نیمه دوم سال کاهشی بوده است.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه افزایش ۶ درصدی ترددهای جاده‌ای را شاهد بوده‌ایم، گفت: به طور میانگین هر ساعت دو نفر جان خود را از دست می‌دهند و به ازای هر یک فوتی ۲۵ نفر مصدوم در تصادفات جاده‌ای بر جای می‌مانند.

هادیان‌فر خاطر نشان کرد: تا به امروز بالغ بر ۱۲ هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند. البته که ۵۱ درصد از تصادفات مربوط به عامل انسانی و البته ناایمن بودن خودروها بوده است.

وی بیان کرد: ۶ درصد از مصدومان تصادفات در حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند که این آمار می‌گوید باید ناوگان اورژانس و هلال احمر و همچنین امداد هوایی تقویت شود.

رئیس پلیس راهور افزود: بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی ۴۳ درصد از مصدومان تصادفات در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند. این آمار را پزشکی قانونی اعلام کرده نه پلیس. این افراد در بیمارستان‌ها به دلیل ضربه مغزی و یا خونریزی جان خود را از دست می‌دهند که این موضوع باعث می‌شود توجه جدی‌تری به بخش تروما شود.

کد خبر: 65853

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =