بیش از ۴۰ هزار روستایی خراسان رضوی تحت پوشش طرح توانبخشی

کارشناس طرح توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۴۲ هزار نفر در روستاها و نقاط حاشیه شهرهای استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، صدیقه حمزه افزود: برنامه طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه یا سی.بی. آر در مناطق روستایی این استان با هدف توانمندسازی معلولان و برابرسازی فرصت‌ها، ارتقای کرامت انسانی معلول و خانواده و بالا بردن عزت نفس و برخورداری اجتماعی معلولان در اجتماع اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: پیش‌تر بهزیستی با کمک دهیاران و اداره بهداشت مناطق روستایی این طرح را اجرا می‌کرد اما هم اکنون اجرای آن به بخش خصوصی برون‌سپاری شده و بهزیستی مبلغی را بابت خدمات ارائه شده به مدیران دفاتر سی.بی.آر روستایی پرداخت می‌کند.

کارشناس طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه(سی.بی. آر) اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: هم اکنون بر اساس نوع خدمات ارائه شده به ازای هر نفر بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ هزار ریال در ماه پرداخت می‌شود که این رقم بسیار ناچیز و ناکافی است و میزان آن نیازمند بازنگری است.

حمزه افزود: از آنجا که طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه به موضوع اشتغال نیز توجه دارد لذا اداره کل بهزیستی خراسان رضوی سال گذشته به ۷۰۰ نفر مبلغ حدود ۸۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض پرداخت کرد.

رئیس اداره بهزیستی تربت‌حیدریه نیز جمعیت تحت پوشش طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در شهرستان تربت‌حیدریه را ۲ هزار و ۲۰۰ نفر اعلام و گفت: از آنجا که به دنبال ایجاد فضای شاد و توسعه مشارکت اجتماعی برای این افراد هستیم لذا در جشنواره امروز ۱۱۴ نفر به اتفاق خانواده‌هایشان حضور دارند.

کد خبر: 65859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =