ویزیت بیش از ۴۰۰ هزار بیمه‌شده توسط پزشکان مراکز ملکی تامین‌اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد

در شش ماه اول سال جاری ۴۳۷ هزار و ۱۱۲بیمار در مراکز ملکی تامین‌اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند شدند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، عملکرد این مدیریت در بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم به شرح زیر است:

مراکز ملکی تامین‌اجتماعی در استان شامل بیمارستان ۶۶ تختخوابی شهدای گمنام و پلی‌کلینیک تخصصی یاسوج، پلی‌کلینیک تخصصی گچساران و درمانگاه تخصصی دهدشت است که در این مراکز خدمات بستری و سرپایی بصورت رایگان به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود.

در شش ماه اول سال جاری پزشکان، ۴۳۷ هزار و ۱۱۲ نسخه در مراکز ملکی تامین‌اجتماعی استان برای درمان بیماران نوشتند و در بیمارستان شهدای گمنام یاسوج تا پایان شهریور ماه امسال ۳ هزار و ۳۴۴ بیمار بستری و دو هزار و ۴۲۳ عمل جراحی و تعداد ۵۱۲ زایمان به صورت طبیعی و سزارین انجام شده است.

در بخش درمان غیر مستقیم: حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نسخه در ۵۱۱ مرکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی استان برای بیماران مراجعه کننده نوشته شد و شش هزار و ۱۰۰ بیمه شده از خدمات بستری استفاده کردند.

هم اکنون ۱۷۶ پزشک عمومی و متخصص،۱۷ دندانپزشک، ۱۱۴ مرکز داروخانه، ۱۲۹ مرکز پاراکلینیکی مانند رادیولوژی و آزمایشگاه و ۶۶ درمانگاه خصوصی و دولتی، ۹بیمارستان و در مجموع ۵۱۱ موسسه پزشکی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی استان هستند.

همچنین تعداد ۱۳۰ هزار نفر در شهرستان بویراحمد، ۱۰۰ هزار نفر در شهرستان گچساران، ۵۲ هزار نفر در شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه و در مجموع ۴۴.۵ درصد از جمعیت ۷۲۶ هزار نفری استان کهگیلویه و بویراحمد زیرپوشش بیمه تامین‌اجتماعی هستند.

کد خبر: 66037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =