خبر تجدید ارزیابی دارایی‌ها بورس‌بازان را به عرش رساند

 روز یکشنبه «دوازدهم آذرماه» شاخص کل بورس با رشد بیش از ۳۳ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۲۱ هزار واحدی قرار گرفت

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با صعود ۳۳.۵۰۳ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۲۱ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با رشد بیش از ۲ هزار واحدی در محدوده ۷۳۱ هزار واحدی قرار گرفت.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۲۲ میلیارد ورقه سهم طی ۵۴۷ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۱۰.۹ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس ایران، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، توسعه معادن و فلزات، سرمایه‌گذاری غدیر، مخابرات ایران و گروه مپنا بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، گروه صنعتی پاکشور، سرمایه‌گذاری نیرو و شیشه و گاز بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد ۱۳۸ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گفت. در فرابورس نیز ۷.۱ میلیارد ورقه سهم طی ۳۱۷ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۷ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای نمادهای پلیمر آریاساسول، فولاد هرمزگان، ایران خودرودیزل، پتروشیمی تندگویان، تجلی توسعه معادن و فلزات، پتروشیمی زاگرس و گروه انتخاب بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای تامین سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات، بهمن دیزل، بانک سامان و صنعتی مینو بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

بازار سهام امروز با خبر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های دو نماد بزرگ و تاثیرگذار مخابرات ایران و فولاد مبارکه اصفهان، در حالیکه تا میانه زمان معاملات، کم‌رمق بود، به یکباره جانی دوباره گرفت و بسیاری از نمادهای بزرگ و تاثیرگذار از جمله شستا صف خرید شدند، باید دید که آیا این روند در معاملات فردا نیز ادامه‌دار خواهد بود.

کد خبر: 66102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =