همه شرایط برای آغاز رالی صعودی بورس محیا است

روز دوشنبه «سیزدهم آذرماه» شاخص کل بورس با رشد بیش از ۴۴ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۶۵ هزار واحدی قرار گرفت

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با صعود ۴۴.۰۲۹ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۶۵ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با رشد بیش از ۹ هزار واحدی در محدوده ۷۴۱ هزار واحدی قرار گرفت.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۱۲ میلیارد ورقه سهم طی ۵۸۷ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۹ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین، صنایع ملی مس، پالایش نفت اصفهان، توسعه معادن و فلزات و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای بانک تجارت، سرمایه‌گذاری آتیه دماوند و لبنیات‌ کالبر بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد ۳۲۹ واحدی در محدوده ۲۶ هزار واحدی قرار گفت. در فرابورس نیز ۹.۱ میلیارد ورقه سهم طی ۳۰۶ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۲۶ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت ونمادهای نمادهای بیمه پاسارگاد، پلیمر آریاساسول، فولاد هرمزگان پتروشیمی تندگویان، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات و صنعتی مینو بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای گروه انتخاب الکترونیک آرمان، توسعه سرمایه و صنعت غدیر و تامین سرمایه دماون بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

بورس همچنان پول جذب می‌کند

این درحالیست که با رشدی ۵۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۷.۳ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها نیز ۴۰۸ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تراز منفی ۶۶۸ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کردند. تابلوهای معاملاتی نیز همچنان پر فروغ هستند، در این رابطه رشد ارزش معاملات، ورود پول‌های حقیقی به سهام و حق تقدم و خروج آن‌ها از صندوق‌های درآمد ثابت فاکتورهای مثبتی هستند که امیدواری‌ها نسبت به بازار سهام را افزایش می‌دهد.

با شرط حفظ ارزش معاملات سهام و حق تقدم در همین محدوده ۶ الی ۷ هزار میلیارد تومانی، به نظر هر منفی در بازار سرمایه فرصت خرید خواهد بود و منفی‌ها حکم پولبک را خواهند داشت. به لحاظ چارتی هم شاخص کل امروز با گپ مثبت خوبی باز شد و به بالای محدوده دو میلیون و صد و پنجاه هزار واحد رفت و با تثبیت بالای این حمایت پس گرفته شده، به لحاظ چارتی هم حرکت خوب شاخص ادامه خواهد یافت.

کد خبر: 66146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =