۲۳۰۰ نفر تا پایان سال‌ جاری جذب سازمان تامین اجتماعی می‌شوند

«حسن امیرموسوی» مدیرعامل شرکت کار و تأمین با اشاره به برگزاری دو آزمون جذب و استخدامی تا پایان سال گفت: در قالب این آزمون‌ها جذب حدود ۲۳۰۰ نفر برای اشتغال در بخش‌های مختلف بیمه‌ای و درمانی سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور در دستور کار قرار دارد.

امیرموسوی درباره جزییات آزمون‌های استخدامی به آتیه آنلاین گفت: با توجه به جذب ۱۶۰۰ نفر در قالب آزمون جذب نیروی‌های حجمی مربوط به نیروهای شاغل در حوزه‌های خدماتی، پذیرایی و آبدارچی و ۷۰۰ نفر دیگر نیز در بخش مربوط به رشته‌های کارشناسی در مجموع حدود ۲۳۰۰ نفر در قالب آزمون‌های سال‌جاری شرکت کار و تأمین جذب و در بخش‌های مختلف سازمان تأمین اجتماعی مشغول به‌کار خواهند شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین اضافه کرد: تا قبل از پایان سال‌جاری برگزاری آزمون، مصاحبه و مراحل جذب تعداد ۱۶۰۰ نفر نیروی کار حجمی از طریق شرکت کار و تأمین برای اشتغال در بخش‌های مختلف سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در این ارتباط ابتدا سه برابر ظرفیت پذیرفته‌شدگان آزمون، معرفی و سپس با طی کردن مراحل قانونی جذب، قبل از پایان سال‌جاری در بخش‌های موردنظر آغاز به‌کار می‌کنند. در واقع پس از گذراندن مراحل مربوط به آزمون‌های استخدامی و جذب این افراد، اعلام اشتغال به‌کار در مراکز بیمه‌ای و درمانی سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور صورت می‌گیرد.

برگزاری آزمون استخدامی رشته‌های کارشناسی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: در دی‌ماه سال‌جاری نیز آزمون دیگری برای جذب نیروی کار در حوزه‌های مختلف سازمانی توسط شرکت کار و تأمین برگزار می‌شود. این آزمون برای جذب و اشتغال به‌کار افراد در رشته‌های کارشناسی نظیر بهیار، بهدار، نگهبان و متصدی خدمات اداری درنظر گرفته شده است.

او در این ارتباط توضیح داد: البته با توجه به زمان برگزاری این آزمون و مراحل قانونی آن برای اشتغال نیروی کار لازم، شروع به‌کار این افراد احتمالا در سال ۱۴۰۳ محقق می‌شود؛ در واقع مراحل برگزاری آزمون و مصاحبه افراد اشاره شده و انجام مراحل مرتبط نظیر معرفی به گزینش سازمان نیازمند زمان است.

امیرموسوی اضافه کرد: براساس اعلام سازمان تأمین اجتماعی حدود ۷۰۰ نفر از طریق آزمون دی‌ماه جذب نیروی کار برای اشتغال در بخش‌های مختلف سازمان در تمام استانها در دستور کار است.

وی در ادامه بیان کرد: آزمون دی‌ماه در رشته‌های کارشناسی از طریق سازمان سنجش آموزش کشور، مجموعه جهاد دانشگاهی یا یکی از دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود. البته آزمون مربوط به جذب نیروهای محلی محلی از طریق شرکت کار و تأمین برگزار خواهد شد؛ در واقع این آزمون‌ها از طریق امضای قرارداد با مراکز دانشگاه‌ی استانها اجرایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: هفته گذشته یکی از آزمون‌های جذب شرکت کار و تأمین در استان گیلان برگزار شد و هفته جاری این آزمون در استانها همدان و چهارمحال و بختیاری نیز برگزار می‌شود.

پیگیری اهداف تأمین اجتماعی با برگزاری شورای هماهنگی نمایندگان کار و تأمین

مدیرعامل شرکت کار و تأمین همچنین با اشاره به برگزاری دومین شورای هماهنگی نمایندگان استان‌های طرف قرارداد این شرکت که با حضور نمایندگان کار و تأمین در سراسر کشور انجام شد، بیان کرد: هم‌افزایی بین ستاد و نمایندگان شرکت کار و تأمین در راستای تحقق اهداف کلان سازمان تأمین اجتماعی یکی از اهداف برگزاری اینگونه نشست‌ها محسوب می‌شود.

امیرموسوی افزود: همچنین هماهنگی لازم بین نیروهای شرکت کار و تأمین در همه استانها با کارشناسان از دیگر مزایای برگزاری نشست‌های دوره‌ای این مجموعه به شمار می‌رود.

کد خبر: 66158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =