پرداخت بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به مهارت‌آموختگان خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از پرداخت ۱۰۲ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه به ۸۲ نفر از مهارت آموختگان فنی و حرفه‌ای استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، حسن کامرانی‌فرد با بیان اینکه در هشت ماه امسال بیش از ۲ میلیون و ۸۵۷ هزار نفر ساعت در قالب بیش از یک میلیون و ۹۰ هزار نفر، دوره مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی برگزار شد افزود: ۳۸۸ مرکز آموزشی غیردولتی در خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند. همچنین ۹ هزار و ۱۱۱ نفر دوره آموزشی در قالب ۳۴۴ حرفه در این بخش برگزار و ۳۳ مجوز جدید برای راه‌اندازی آموزشگاه جدید صادر شده است.

وی بیان کرد:امسال در آزمون‌های هماهنگ و آنلاین، صنعت ساختمان و تفاهم‌نامه‌ها و آزمون ادواری و صنفی ۲۵ هزار و ۱۷۶ نفر معرفی شدند که از مجموع آزمون‌دهندگان ۷۹ درصد قبولی را کسب کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به راه‌اندازی ۵۰ حرفه جدید فنی و حرفه‌ای در خراسان جنوبی گفت: پرداخت سطوح قطعات ساخته شده به روش پرینت سه‌بعدی، تعمیر کار تلویزیون‌های پیشرفته، سازنده وسایل تزئینی با رزین، مونتاژ کار نگین‌های پایه‌دار، تعمیر خودروهای گازسوز، سازنده ظروف چوبی روستیک، سازنده هواپیماهای مدل قابل پرواز و مکاترونیک فیبرنوری از جمله این حرفه‌های جدید است.

انعقاد ۱۹ تفاهم‌نامه با دستگاه‌های متعدد در خراسان جنوبی

کامرانی‌فرد افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج تفاهم‌نامه و از ابتدای سال گذشته تاکنون در مجموع ۱۹ تفاهم‌نامه با دستگاه‌های متعدد در استان منعقد شده ‌و مجوز راه‌اندازی یک مرکز جوار کارگاهی امسال صادر شد همچنین هفت مجوز دیگر در این زمینه در دست اقدام است.

وی از تامین بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال تجهیزات در دپارتمان ملی معدن نهبندان خبر داد و گفت: دپارتمان ملی معدن از روز شنبه هفته جاری میزبان برگزاری دوره‌های تخصصی اپراتوری و نگهداری ماشین‌آلات سنگین و معدنی با حضور استان‌های مختلف است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: در این دوره‌های فشرده که با حضور ۲۵ نفر از سراسر کشور برگزار می‌شود، مهارت‌های تخصصی به مدت دو هفته در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای دستگاه خدمت‌رسان رایگان است که آموزش‌ها و مهارت فنی و حرفه‌ای را به صورت رایگان در اختیار علاقمندان و متقاضیان قرار می‌دهد، ۷۰ درصد کارآموزان فنی و حرفه‌ای استان نیز وارد بازار کار می شوند.

کامرانی‌فرد با اشاره به اینکه تکمیل و تجهیز مراکز آموزشی در دستور کار قرار گرفته است افزود: سال گذشته بسیاری از کارگاه‌ها در حوزه اینترنت اشیا، خانه‌های هوشمند و مرکز تخصصی برق تجهیز شد.

کد خبر: 66160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =