تخصیص ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال‌زایی به استان بوشهر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از اختصاص هزار و یکصد میلیارد تومان اعتبار اشتغال‌زایی به استان خبر داد و گفت: این تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر، مصدق کشاورزی گفت: براساس جزء ۸ تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، هزار و صد میلیارد تومان اعتبار اشتغال‌زایی برای استان بوشهر در نظر گرفته شده که تحت عنوان تبصره ۱۸ اختیار استانداران، به ۱۱ نهاد حمایتی در استان اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به این‌که ۱۵ بانک اجرایی در استان برای پرداخت این تسهیلات تعیین شده‌اند، افزود: نرخ این تسهیلات ۴ درصد است و متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه الکترونیکی که وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به نشانی اینترنتی https://tsk.mcls.gov.ir راه‌اندازی کرده است، درخواست‌های خود را بارگذاری کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به نهادهای بنیاد برکت، بنیاد علوی، بنیاد احسان، کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید و اموریثارگران و همچنین امور عشایر طرح‌های اشتغال خود را ارائه دهند تا در این دستگاه‌ها مورد بررسی گیرد.

وی ادامه داد: تقاضاها بر اساس دستورالعمل در کمترین زمان ممکن رسیدگی و با توجه به تعریف فرایندها، کار در بانک‌های استان نیز در کمترین زمان انجام و تسهیلات پرداخت می‌شود.

کشاورزی با اشاره به این‌که امسال تاکنون برای بالغ‌بر ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر شغل در استان بوشهر ایجاد شده است، افزود: با پرداخت تسهیلات جدید انتظار داریم برای بیش‌از ۱۳ هزار نفر دیگر شغل ایجاد شود که امید می‌رود بتوانیم افزون‌بر ۱۵۰ درصد تحقق برنامه را در سال ۱۴۰۲ داشته باشیم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه نرخ تسهیلات اشتغال‌زایی به صورت قرض‌الحسنه است به صورت جدی از سوی همکاران ما در سطح کل استان مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد، در صورتی که انحراف از این تسهیلات انجام گیرد مورد برخورد قرار گرفته و تسهیلات دین به حال می‌شود.

کد خبر: 66189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =