پرداخت بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال وام اشتغال توسط صندوق کارآفرینی امید اردبیل

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل گفت: امسال با پرداخت ۷۱۱ میلیارد ریال از این صندوق در قالب ۴۱۲ فقره تسهیلات، زمینه اشتغال مستقیم ۴۲۲ نفر فراهم شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، طهماسب فرهنگ با بیان این مطلب گفت: این تسهیلات با هدف کمک به ایجاد فضای کسب و کار و رفع نیازهای ضروری و معیشتی افراد پرداخت شده است و صندوق کارآفرینی امید در راستای حمایت از کسب و کارهای خرد در سال جاری با ۱۴ دستگاه یا مجموعه دولتی از جمله میراث‌ فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، امور زنان استانداری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بهزیستی، بنیاد برکت، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد علوی تفاهم‌نامه منعقد کرده است.

وی تسهیلات پرداخت شده را به تفکیک شامل بخش‌های اقتصادی و کشاورزی به مبلغ ۲۸۷ میلیارد ریال، صنعت به مبلغ ۳۵۴ میلیارد ریال، خدمات به مبلغ ۱۳۷ میلیارد ریال و ضروری و معیشت به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل با اشاره به اینکه این صندوق به‌عنوان بانک عامل نهضت احیای طرح‌های اقتصادی معرفی شده است افزود: از اهداف این نهضت احیای بنگاه‌های اقتصادی نیمه تمام و راکد در راستای رونق اشتغال، تولید، توانمندسازی و افزایش ظرفیت تولید و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی افزود: صندوق کارآفرینی امید در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با محوریت اشتغال روستایی، روستاهای دارای ظرفیت‌های تولیدی، خدماتی و گردشگری را شناسایی و برای رونق تولید محصولات و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستائیان، از محل منابع ابلاغی تسهیلات حمایتی پرداخت می‌کند.

در سال گذشته نیز ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به صاحبان کسب و کارهای خانگی در استان اردبیل پرداخت شده و این استان در جذب تسهیلات مشاغل خانگی پس از استان تهران، در رتبه دوم کشوری قرار گرفته است.

اردبیل با جمعیت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر، در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر: 66205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =