اهدای ۵۳۱ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی گلستان‌

سرپرست اداره کل بهزیستی گلستان‌ از اهدای ۵۳۱ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا طاهری‌زاده با بیان اینکه تعهد اعلام شده از سوی سازمان بهزیستی برای استان گلستان ۸۵۵ واحد بوده گفت: این اداره کل برای خدمات رسانی بیشتر به معلولان تعهدمان را به هزار واحد افزایش داده است همچنین با امضای یک تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن ۷۸۰ واحد در قالب مسکن محرومان ایجاد خواهد شد.

وی افزود: در ۱۱۰ روستای استان گلستان زمین رایگان به مددجویان بهزیستی اهدا می‌شود همچنین بین یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تا ۲ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تسهیلات با اقساط ۲۳ ساله، کم‌بهره و تنفس سه ساله، انشعابات آب، برق و گاز و نیز نقشه رایگان در اختیار جامعه هدف قرار خواهد گرفت.

سرپرست بهزیستی گلستان‌ بیان کرد: در قالب این طرح، به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی ۴۵۰ واحد مسکن معلولان در سطح استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در حوزه بازتوانایی و رسیدگی به معضلات و مشکلات مددجویان، ۱۸۰ میلیارد ریال تاکنون هزینه پرداخت شده است ادامه داد: در راستای حمایت و اشتغال معلولان و براساس قانون جامع خدمات حمایت از معلولان مبنی بر اختصاص سه درصد از سهمیه استخدامی به جامعه هدف ما، سال گذشته ۲۳ نفر جذب دستگاه‌های اجرای استان شده‌اند.

طاهری‌زاده با اشاره به در پیش بودن آزمون استخدامی ویژه معلولان در هفتم دی‌ ماه سال جاری، گفت: برای آنان که با داشتن تخصص امکان شرکت در آزمون برایشان مقدور نیست، تسهیلات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کل تسهیلات اختصاص یافته برای اشتغال معولان استان سه هزار میلیارد ریال برای سال جاری است افزود: هر کارفرمایی که برای جذب نیرو، شرایط ایجاد اشتغال برای معلولان را فراهم کند،‌ به ازای‌ هر معلول حداقل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان‌قیمت با بازپرداخت هفت ساله دریافت خواهد کرد. همچنین در پایان هر سال مبلغ پرداختی حق بیمه پرداختی از سوی کارفرما را در کنار حق افزایش کارایی پرداخت می‌کنیم.

سرپرست بهزیستی گلستان‌ یادآور شد: سال گذشته ۴۰ میلیارد ریال بابت حق‌ افزایش کارآیی و ۱۵ میلیارد ریال بابت بیمه به این قبیل از کارفرمایان پرداخت کردیم.

کد خبر: 66207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =