پرداخت بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان انواع مستمری به بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی گیلان

مدیرکل تامین‌اجتماعی گیلان از پرداخت ۱۰ هزار و ۶۴۸ میلیارد تومان انواع مستمری به بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان گیلان، کیوان مرتضوی با بیان اینکه ۴۷۶ میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت طی هشت ماهه امسال لغایت آبان ماه به بیمه‌شدگان پرداخت شده است گفت: از این مبلغ ۱۰۰ میلیارد شامل غرامت‌ها و کمک هزینه‌ها و ۳۷۶ میلیارد مقرری بیمه بیکاری بوده است.

وی افزود: در کنار پرداخت مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان که در زمره تعهدات بلندمدت به مشمولان ارائه می‌شود خدمات درمانی به ترتیب اولین و دومین ارقام تعهداتی سازمان در قبال جامعه هدف را شامل می‌شود.

مدیرکل تامین‌اجتماعی گیلان ادامه داد: پرداخت انواع کمک هزینه‌ها و غرامت‌ها، از جمله تعهدات کوتاه‌مدت تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان تلقی شده و بر خلاف تصور بسیاری از افراد جامعه که تعهدات سازمان را تنها با بازنشستگی و درمان می‌شناسند گستره این خدمات بسیار فراتر است.

وی با اشاره به اینکه در هشت ماهه لغایت آبان سال ۱۴۰۲ در سطح استان گیلان ۱۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان کمک هزینه ازدواج به بیمه‌شدگان مشمول پرداخت شده است بیان کرد: پرداخت ۸ میلیارد و ۱۶۶ میلیون تومان کمک هزینه کفن و دفن و پرداخت ۷ میلیارد و ۷۵۶ میلیون تومان کمک هزینه وسایل پزشکی ( اروتز و پروتز ) از دیگر خدمات انجام شده به بیمه‌شدگان بوده است.

مرتضوی همچنین ادامه داد: غرامت ایام بیماری با ۴۷ میلیارد و ۵۴۶ میلیون تومان و کمک هزینه ایام بارداری با ۲۵ میلیارد و ۹۳۷ میلون تومان بیشترین ارقام این حوزه بوده است .

وی با تاکید بر اینکه مقرری بیمه بیکاری پرداخت شده در سطح استان در این مدت ۳۷۶ میلیارد و ۴۱۸ میلیون تومان بوده گفت: این رقم در ماه‌های مختلف بین ۴۵ تا ۵۲ میلیارد بوده و در حال حاضر حدود ۷۴۰۰ نفر بیمه شده از آن برخوردارند.

تامین اجتماعی گیلان در هشت ماهه لغایت آبان سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۰ هزار و ۶۴۸ میلیارد تومان انواع مستمری پرداخت کرده که با احتساب بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان لیست پیش‌بینی شده بری ماه آذر، این رقم به افزون بر ۱۲۰۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

کد خبر: 66262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =